مسئول امور دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: هیچ افزایشی در آمار مسمومیت با الکل در بیمارستان‌های کرمانشاه نداشتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، وریا رحیمی مسئول امور دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به رصد تمام موارد مسمومیت‌هایی که در شش ماهه امسال در بیمارستان‌های کرمانشاه ثبت شده، گفت : نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ افزایشی در آمار مسمومیت با الکل در بیمارستان‌های کرمانشاه نداشتیم.

وی سپس به موضوع کمبود داروی بیهوشی "ایزوفلوران" اشاره کرد و افزود: اگرچه کمبود این دارو مقداری ایجاد شده، اما حتی یک مورد هم کنسل عمل به دلیل کمبود این دارو نداشتیم.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه یادآوری کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم از این دارو برای شش ماه آینده داریم، اما اتاق عمل‌های بیمارستانی به دلیل کمبود این دارو تعطیل نشده و به اندازه‌ای که نیاز داشتند در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادیم.

رحیمی در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف دارو بر اساس نیاز بیماران تاکید و خاطرنشان کرد: اکنون میانگین اقلام دارویی در نسخه‌های بیماران استان به سه قلم رسیده که در حد میانگین کشور هستیم، اما باید خود را به میانگین جهان نزدیک کنیم.

وی در ادامه از برخورد جدی با داروخانه‌هایی که اقلام دارویی را گران بفروشند هم خبر داد و با بیان اینکه لیست قیمت داروها در سایت سازمان غذا و دارو کشور وجود دارد، تصریح کرد: مردم می‌توانند هرگونه گرانفروشی را با تلفن 190 در میان بگذارند.

مسئول امور دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه آماده ارائه خدمات به مردم در زمینه کمبودهای دارویی و همچنین اطلاع‎رسانی در زمینه داروها، شیوه مصرف و شرایط نگهداری آنها است.

رحیمی در ادامه از اصلاح ساختارهای فیزیکی و انبارها و داروخانه‌های مراکز بیمارستانی استان هم خبر داد که در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است .

 

 

انتهای پیام/د

میانگین اقلام دارویی در نسخه‌های بیماران استان به سه قلم رسیده

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.