رئیس جامعه قانونگذاری قبایل یاکاما در آمریکا اعلام کرد قبیله‌های بومی آمریکا به دلیل رویکرد و مواضع منفی ترامپ نسبت به بومیان این کشور، در حال بررسی لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند.

قبایل بومی آمریکا در حال بررسی لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، متیو تاماسکین، رئیس جامعه قانونگذاری قبایل یاکاما در آمریکا اعلام کرد قبیله‌های بومی آمریکا به دلیل رویکرد و مواضع منفی ترامپ نسبت به بومیان این کشور، در حال بررسی لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند که در قرن ۱۹ میان آن‌ها با دولت امضا شده بود.

رئیس جامعه قانونگذاری قبایل یاکاما گفت: «ما می‌دانیم که دولت کنونی آمریکا ضد سرخپوست‌ها است. ما حتی راجع به پایان دادن به پیمانمان با آمریکا گفتکو کرده‌ایم. بخشی از این به خاطر مسائل بودجه است، آن‌ها بودجه بسیاری از برنامه را نمی‌دهند و به طور سیستماتیک اقداماتی را علیه حاکمیت قبایل انجام می‌دهند.»

وی در پاسخ به این سوال که اگر پیمان از بین برود چه اتفاقی رخ خواهد گفت، پروسه لغو پیمان آهسته و طولانی خواهد برد.

تاماسکین با اشاره به اینکه این پیمان در سال ۱۸۵۵ امضا شده است گفت، حکومت آمریکا طی این سال‌ها خیلی آهسته در حال از بین بردن این پیمان است.

وی اضافه کرد، همه قبایل بومی از مواضع منفی دونالد ترامپ تاثیر می‌پذیرند بنابراین ما آن را متوقف می‌کنیم تا یک قبیله متحد باقی بمانیم. طی این دوسالی که از دولت ترامپ میگذرد او با هیچ یک از رهبران قبایل دیدار نکرده است.

انتهای پیام/

تلاش سرخپوستان آمریکا برای لغو پیمان با واشنگتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
طبیعیه دیگه وقتی ترامپیا قانون مانون حالیشون نمیشه بقیه هم میگن چرا فقط ما رعایت کنیم
این ترامپ آخرش آمریکا رو تجزیه میکنه و از بین میبره
آخرین اخبار