معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت : با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی، تاکنون 7 میلیارد و سیصد میلیون تومان در کرمان صرفه جویی شده است.

صرفه جویی 7 میلیارد تومانی در کرمان با صدور ابلاغ الکترونیکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید خالقی معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضائی(ثنا) یک اقدام مهم و اساسی در قوه قضائیه در راستای تکریم مراجعان به دستگاه قضاء بوده است، گفت : طبق آمار اعلام شده بیش از 41 میلیون ابلاغ الکترونیکی در کشور صادر شده که این امر سبب شده 207 میلیارد تومان در کشور صرفه جویی شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان افزود : تاکنون بالغ بر یک میلیون و 450 هزار اوراق قضائی در استان کرمان به صورت الکترونیک تحویل شهروندان گردیده است

وی گفت : به ازای صدور هر ابلاغ الکترونیک و حذف ابلاغ سنتی(کاغذ) به طور میانگین 50هزار ریال صرفه جویی می شود.

این مقام قضائی افزود : تاکنون در کشور 10 میلیون در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند که سهم استان کرمان در این رابطه 400 هزار نفر بوده است .

وی به شبکه ملی عدالت که بزرگترین شبکه محتوایی کشور است اشاره کرد و گفت: این شبکه ملی دارای یک مرکز داده و این مرکز به 100 نقطه ستادی در قوه قضائیه ، 31 نقطه استانی، 430 نقطه ثبت اسناد و املاک ، 230 نقطه دادگستری ،130 نقطه پزشکی قانونی ، 11 هزار دفتر اسناد رسمی و 50 هزار کاربر دادگستری متصل است.

خالقی راه اندازی شبکه ملی عدالت  را گامی مهم در جلوگیری از فساد دانست و افزود: ارتقاء وضعیت دادرسی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیل دسترسی به خدمات قضایی بخشی از هدف‌گذاری تعیین شده در راستای تحقق عدالت الکترونیک خواهد بود.


انتهای پیام/س

 

صرفه جویی با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار