دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کاهش ۳۶ درصدی آمار پرونده‌های قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند مدیران انقلابی در امور فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: با توجه به اینکه علل اکثر قتل‌ها در این مناطق مسائل خانوادگی و انتقام گیری‌های شخصی می‌باشد، لازم است خانواده‌ها و متولیان امر آموزش، نسبت به آموزش مهارت‌های زندگی اقدامات موثرتری داشته باشند.

وی گفت: آمار قتل در ۶ ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۱۱ فقره به ۷ فقره کاهش یافته است.

سلامی در دسترس بودن سلاح‌های غیرمجاز در بین مردم و مصرف مشروبات الکلی در بین جوانان را عامل مشترک قتل‌هایی دانست که در سال ۹۶ دراین شهرستان جیرفت رخ داده است

این مقام قضایی برضرورت تقویت اقدامات فرهنگی و آموزشی درجنوب استان کرمان تاکید کرد و گفت: ناهنجاری‌های فرهنگی به دلیل کم کاری مسئولین و متولیان امر در چند دهه گذشته است چرا که برای کاهش آسیب در جامعه نیازمند مدیران انقلابی در امور فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: اقدام عینی لازمه‌ی پیشگیری از وقوع جرم است و تنها جلسه و سخنرانی کمکی به کاهش آسیب‌های اجتماعی نمی‌کند و دستگاه‌های متولی باید وارد کار شوند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: با توجه به اینکه قتل آثار و پیامد‌های زیادی بر فرد، خانواده، جامعه و امنیت اجتماعی دارد نیازمند بررسی و شناسایی راهکاری مناسبی برای کنترل و پیشگیری است.

احمدعلی انجم روز گفت:کسانی که مرتکب قتل می‌شوند از فرهنگ و ارزش والای انسانی بی اطلاع هستند که این مسئله نیازمند آموزش و کار فرهنگی در جامعه است.

وی گفت: با توجه به آمار جرایم به ویژه قتل در این مناطق باید کارشناسان امور اجتماعی در خصوص بررسی علل و عوامل قتل در سطح جامعه به کمک دستگاه قضائی بیایند تا راه کار‌هایی برای کاهش این پدیده شوم شناسایی و اجرایی شود.

انجم روز به مضرات وجود سلاح‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل قتل عمد در این مناطق سلاح‌های غیرمجازی است که در اختیار مردم قرار دارد.

انجم روز گفت: مسئولین در خصوص آسیب‌های اجتماعی که در سطح جامعه وجود دارد، باید احساس مسئولیت کنند ودر جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تصمیات مقتضی را اتخاذ و به یاری دستگاه قضائی بشتابند.
انتهای پیام/ی

یکی از عوامل قتل عمد سلاح‌های غیرمجاز است

برچسب ها: دادگستری ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار