تاکنون ۸هزار ۴۸۴دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:این تعداد با مراجعه با سامانه طرح ملی نور متقاضی حفظ قرآن کریم از نیم تا حفظ کل شده اند.
سید بهاءالدین ملک حسینی در نشست توسعه آموزش عمومی قرآن استان گفت:ثبت نام از فرهنگیان ودانش آموزان در سامانه طرح نور برای حفظ قرآن کریم تا پایان اسفندماه ادامه دارد.
وی گفت:در استان ۱۲ دارالقرآن کریم وجود دارد و تاکنون ۳هزار ۴۴۷نفر در موضوع قرآن در سامانه همگام و شرکت در آموزش در این مراکز ثبت نام کرده اند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح حفظ جزء ۳۰نیز اجرا واز برگزیدگان تقدیر می شود
وی گفت:برگزاری مسابقات قرآن_نماز و عترت بخش مهمی از فعالیتهای قرآنی در حوزه آموزش و پرورش است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ورئیس کمیسیون آموزش قرآن کریم استان هم گفت:طرح آموزش عمومی قرآن کریم با هدف توانایی خواندن قرآن کریم _درک معانی_حفظ آیات وتدبر وانس و ارتباط مستمر _شناخت وتمسک به قرآن و توانایی استفاده از آن با مشارکت ادارات _نهادهای و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
هادی زارع پور گفت:هم اکنون طرح تلاوت دسته جمعی آغاز هر درس در برخی مدارس اجرا و یک ساعت از درس قرآن کریم در مدارس به موضوع حفظ جزء ۳۰اختصاص می یابد
وی گفت:آموزش عمومی قرآن کریم بامسئولیت آموزش وپرورش و عضویت مدیران دستگاههای فرهنگی در استانها فعالیت می کند.
در این نشست نمایندگان ادارات و حوزه های علمیه پیشنهادهای خود را جهت تقسیم کار و بهبود کیفیت و اجرای مطلوب را ارائه دادند.

 انتهای پیام/غ

اجرای طرح ملی حفظ قرآن در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.