دادستان عمومی و انقلاب رودبار جنوب گفت:سیستم قضایی بنا به رسالت خود و در راستای ترویج معروفات و نهی از منکرات از آمران به معروف و ناهیان از منکر در چارچوب قانون و براساس مصوبات حمایت می نماید.

طبق قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قضائی می‌شود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حامد عمرانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب در جمع ضابطین قضایی موضوع قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان که با برگزار گردید، گفت :امر به معروف ونهی از منکر تا مرحله زبانی و نوشتاری به عهده آحاد مردم جامعه است اما مرحله عملی این فریضه الهی تنها بر عهده حکومت اسلامی می باشد که از طریق ضابطین دادگستری و به خصوص ضابطین امر به معروف ونهی از منکر اعمال می گردد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است که ترک آن آفات بسیاری را به دنبال دارد و انجام منکرات جامعه را به تباهی می کشان، افزود : با تشویق ارزش‌ها باید جایگاه واقعی امر به معروف را در باور افراد جامعه ایجاد کرد.

عمرانی گفت : همه انسان‌ها در قبال فریضتین مهم امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و بایستی برای حفظ ارزشهای انقلاب و دوام اسلام امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

شایان ذکر است در این جلسه دادستان رودبار جنوب شرایط قانونی و شیوه ی انجام امر به معروف و نهی از منکر عملی توسط ضابطین دادگستری را تشریح کرد.


انتهای پیام/س

 

حمایت قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار