رییس دادگستری شهرستان بردسیر به عنوان یکی از قضات برگزیده در جشنواره رای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه معرفی شد..

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین رمضانی زاده رییس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: در این جشنواره آیتم‌های متفاوتی مانند نحوه استدلال و نوع نگارش، استناد به موارد قانونی و... مد نظر بود، اما بیشتر به نقش مشاوره و مددکار اجتماعی در دادگاه‌های اطفال و نوجوانان و به حقوق کودک که در کنفوانسیون بین المللی نیز این موارد مورد تاکید است توجه داشتند.

رییس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: در جشنواره رعایت حقوق اطفال و نوجوانان در محاکم کیفری، تاکید بر این بود که قاضی در داوری، الزاما به نظر مشاور اهمیت داده و براساس آن رای خود را صادر نماید، به عبارت دیگر قاضی بایستی طبق نظر مشاور در رای خود تخفیف داده و یا از مجازات‌های جایگزین استفاده کند که یونیسف نیز بر همین مساله تاکید می‌کند.

رمضانی زاده ضمن تاکید بر اهمیت نظر مشاور و توجه به اسناد بین المللی و کنوانسیون حقوق کودک، افزود: رای صادره بر این بود که تا جاییکه امکان دارد کودک به مجازات‌هایی که موجب سرخوردگی و یا تکرار جرم او می‌شود محکوم نگردد و گزینه حبس هم در آخرین مرحله حکم قرار گیرد، یعنی ضرورت دارد به اقدامات تعلیم و تربیت در صدور آراء توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان مقوله مشاوره ضعیف است و نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: در این جشنواره بیش از ۲۰۰ رای ارسال شده بود که درنهایت پنج رای برگزیده شد و در مجموع هدف این است که در مجموعه قضایی کشور نقش مشاور و استفاده از نظرات آن پر رنگ‌تر شود..

انتهای پیام/ی

در استان کرمان مقوله مشاوره ضعیف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار