مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردبیل که فاقد منزل مناسب بودند، در شش ماهه نخست سال‌جاری صاحب‌خانه شدند.

فرهاد آزادپور، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد مسکونی در شش ماهه نخست سال‌جاری برای خانوار تحت حمایت که فاقد منزل مناسب و مقاوم بودند ساخته شده است، گفت: حدود 2 میلیارد تومان برای خرید، ساخت و بهسازی منازل مددجویان در شش ماهه نخست سال‌جاری هزینه پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه با ارائه خدمات عمرانی ۶۰ خانوار تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل از سرپناهی مناسب بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: ۹۷۴ میلیون تومان برای بهسازی منازل مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل هزینه پرداخت شده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۴۰ منزل مسکونی برای خانوار تحت حمایت ساکن در شهرستان‌های این استان خریداری و ساخته شده است، اعلام کرد: یک میلیارد تومان برای خرید و ساخت واحد مسکونی برای مددجویان شهری استان اردبیل هزینه پرداخت شده است.

آزادپور با بیان اینکه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر یکی از برنامه‌ها و خدمات مهم کمیته امداد است، گفت: رفع مشکل مسکن، مهم‌ترین دغدغه مددجویان را برطرف می‌کند تا مسیر توانمندسازی و خودکفایی آنها هموارتر شود.

وی با اشاره به اینکه سرپناه مناسب و مقاوم بخش مهمی از نیازهای اساسی مددجویان را کاهش می‌دهد، بیان کرد: بهره‌مندی خانوار تحت حمایت از منزل مناسب، موجب دلگرمی آنها می‌شود تا با روحیه و امید بیشتری به زندگی ادامه دهند.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۸۱۵ میلیون تومان برای تعمیر ۲۴۵ منزل مسکونی خانوار تحت حمایت هزینه پرداخت شده است، افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانوار تحت حمایت، خدمات عمرانی به مددجویان ارائه می‌شود تا منازل آنها در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه مقاوم باشد.

آزادپور با اعلام اینکه ۸۲ حمام، ۸۳ سرویس بهداشتی و چهار آشپزخانه برای خانوار تحت حمایت ساخته شده است، گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشتی منازل مددجویان یکی از اساسی‌ترین خدمات عمرانی کمیته است تا از بروز بیماری و سایر مشکلات در بین خانوار تحت حمایت جلوگیری به عمل آید‌.
وی با بیان اینکه تمامی منازل، اثاثیه و وسایل فضای خودکفایی ۲۷ هزار خانوار تحت حمایت این استان از بیمه حوادث برخوردار هستند که در صورت بروز حوادث طبیعی یا غیرمترقبه، خسارت ناشی از آن به مددجویان پرداخت می‌شود، اعلام کرد: با بهره‌مندی از بیمه حوادث تمامی هزینه‌های ناشی از خسارت زلزله، سیل، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و سایر حوادث طبیعی یا غیرمترقبه به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود.

آزادپور با اشاره به اینکه حمایت همه‌جانبه خیران و نیکوکاران در زمینه خرید، ساخت و بهسازی منازل مددجویان می‌تواند توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت این استان را رقم بزند، گفت: خیران حدود ۵۰۰ میلیون تومان در قالب طرح رضوان در شش ماهه نخست سال‌جاری به خانه‌دار شدن مددجویان اردبیلی کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

ساخت مسکن برای خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردبیل

برچسب ها: مسکن ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.