مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران نیکوکار استان اردبیل یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاری صدقه پرداخت کرده‌اند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه خیران اردبیلی یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاری صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: صدقه پرداختی نیکوکاران اردبیلی در سرفصل‌های مختلف کمیته امداد برای رفع مشکلات درمانی، معیشتی، جهیزیه، ساخت و بهسازی مسکن، فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه صدقه پرداختی خیران اردبیلی بر اساس تسهیم صورت گرفته و مطابق با نیازسنجی‌های صورت گرفته از خانوار تحت حمایت و اولویت‌بندی مشکلات اساسی آنها توزیع می‌شود، افزود: بانک اطلاعاتی دقیقی از نیازها و مشکلات اساسی خانوار تحت حمایت استان اردبیل را در اختیار داریم که بر این اساس می‌توانیم کمک‌های مردمی را در اسرع وقت و سریع‌ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقه مردمی، اعلام کرد: ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان، ۱۵ درصد برای درمان بیماران، ۱۵ درصد برای خرید و ساخت مسکن، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردوهای زیارتی، 2 درصد برای آگاه‌سازی و آموزش خانوار تحت حمایت هزینه می‌شود.

دشتی با بیان اینکه ۴۸۱ میلیون تومان از صدقه مردمی به صورت بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت شده است، گفت: پس از بررسی‌های لازم از خانوار‌های مستمندی که به دلیل مشکلات پیش آمده نیاز مبرم و بسیار سریع به رسیدگی دارند، کمک بلاعوض به آنها اختصاص می‌یابد تا بتوانند گرفتاری‌های خود را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۶ میلیون تومان از صدقه پرداختی با همکاری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه در اختیار مددجویان و افراد نیازمند قرار گرفته است، بیان کرد: تعامل بسیار خوبی با مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه همسو با کمیته امداد استان اردبیل داریم که در سایه این همکاری‌‌ها، خدمات به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده به خانوار بی‌بضاعت جامعه ارائه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ بیمار خاص، صعب العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: ۲۸۸ میلیون تومان از صدقه خیران اردبیلی برای کمک به پرداخت فرانشیز و درمان بیماران تحت حمایت این استان اختصاص یافته است.

دشتی با اشاره به اینکه بیش از ۲۸۸ میلیون تومان از صدقه مردمی برای کمک به امر ازدواج مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: ترویج ازدواج آسان در جامعه و فراهم‌سازی زمینه ازدواج نوعروسان نیازمند از جمله مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در عرصه یاری‌رسانی به اقشار محروم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۸۸ میلیون تومان از صدقه مردم اردبیل صرف کمک به خرید و ساخت مسکن خانوار تحت حمایت شده است، اعلام کرد: یکی از وظایف با اهمیت کمیته امداد استان اردبیل ایجاد سرپناه مناسب و مقاوم برای خانوار تحت حمایتی است که فاقد مسکن هستند که در این زمینه با یاری هر چه بیشتر خیران می‌توانیم گام‌های موثرتری برداریم.

دشتی با اشاره به اینکه ۱۹۲ میلیون تومان از صدقه مردمی برای برگزاری اردوهای زیارتی مددجویان هزینه شده است تا برای نخستین بار به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اعزام شوند، اعلام کرد: بیش از ۳۸ میلیون تومان از صدقه مردمی نیز به برگزاری کارگاه‌های آگاه‌سازی و آموزش خانوار تحت حمایت اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حسن اعتماد نیکوکاران به این نهاد موجب افزایش کمک‌های مردمی شده است، گفت: صدقه پرداختی اردبیلی‌های خیر در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است که در سایه کمک‌های مضاعف خیران می‌توانیم روند رسیدگی به امور نیازمندان را سرعت دهیم.

وی با اشاره به اینکه اردبیلی‌های نیکوکار با نصب «اپلیکیشن سنا» در تلفن همراه، به راحتی می‌توانند صدقه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون واسطه در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند، اعلام کرد: استفاده از «اپلیکیشن سنا» سبب افزایش اعتماد عمومی، کاهش هزینه‌ها و تسریع در یاری‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر می‌شود.

دشتی با بیان اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* به روش ساده‌تری صدقه و سایر کمک‌های خود را به دست مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل برسانند، افزود: نیکوکاران از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز می‌توانند نحوه یاری‌رسانی خود را در پرداخت صدقه به کمیته امداد استان اردبیل اعلام کنند.
انتهای پیام/ح

هزینه صدقه پرداختی نیکوکاران به مددجویان اردبیل

 

برچسب ها: صدقه ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار