مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: ۷۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، افزود: مددکاران و امدادگران کمیته امداد استان اردبیل موظف هستند با سعه صدر از سالمندان تحت حمایت دیدار کرده و رفع مسائل و مشکلات اساسی آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی بیان کرد: سالمندان نسبت به سایر خانوار‌های تحت حمایت نیاز به رسیدگی بیشتری دارند که مددکاران کمیته امداد استان اردبیل ماهانه سه نوبت به منزل افراد بالای ۶۰ سال مراجعه می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از سالمندان تحت حمایت به دلیل بیماری صعب‌العلاج، زمین‌گیر هستند، افزود: برای ۱۵۰ نفر از سالمندان بر حسب ضرورت سرانه نگهداری و مراقبت پرداخت می‌شود تا مشکلات آنها کاهش یابد.

دشتی با اشاره به اینکه با همکاری پزشک عمومی و کارشناسان شبکه بهداشت درمان، خدمات درمانی مناسبی در طول سال به سالمندان تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: بیمه پایه، خدمات بیمه تکمیلی درمان، طرح غربال‌گری بیماری، تجهیزات پزشکی و پرداخت هزینه درمان از جمله اقدامات کمیته امداد استان اردبیل برای رفع مشکلات درمانی و دارویی سالمندان تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه تنها در یک مورد بیش از ۱۲۰ میلیون تومان به منظور هزینه درمانی و دارویی یکی از سالمندان تحت حمایت در سال‌جاری پرداخت شده است، افزود: کمیته امداد خدمات قابل توجهی را در زمینه درمانی و دارویی به افراد بالای ۶۰ سال ارائه می‌دهد تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، متحمل سایر مشکلات زندگی نشوند.

دشتی با اشاره به اینکه سالمندانی که درآمد پایداری از جمله دریافتی‌های بازنشستگی ندارند، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: رسیدگی به نیازهای ضروری سالمندان نیز یاری هر چه بیشتر خیران را می‌طلبد تا بتوانیم خدمات کیفی‌تری را به آنها ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ حرمت و عزت سالمندان تحت حمایت همواره در تمامی ابعاد خدمت‌رسانی مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: تکریم سالمندان توسط امدادگران کمیته امداد استان اردبیل به زمان و مکان خاصی مربوط نمی‌شود که و همگی وظیفه داریم به نحو احسن آنها را مورد دلجویی قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

۲۵۰ نفر از سالمندان تحت حمایت به دلیل بیماری صعب‌العلاج، زمین‌گیر هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار