معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در شش شهرستان استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: در حال حاضر ۶ پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان قزوین، ۳ پایگاه در شهرستان البرز، ۲ پایگاه در شهرستان تاکستان، ۲ پایگاه در شهرستان آبیک، یک پایگاه در شهر ستان بویین زهرا و یک پایگاه در شهرستان آوج در حال فعالیت است.

غلامرضایی افزود: کسب اطلاعات درباره آسیب‌های اجتماعی، تهیه نقشه آسیب بر اساس اطلاعات به دست آمده، اولویت بندی آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف این پایگاه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به طرح غربالگری ژنیتیک گفت: این طرح برای شناسایی اختلالات ژنیتیکی و مداخله به هنگام انجام می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: امسال این طرح برای ۴ هزار دانش آموز و دانشجو ۱۵ تا ۲۵ سال و ۲۵۰ زوج اجرا شد.

به گفته غلامرضایی، در این طرح ابتدا پرسشگران، پرسشنامه‌های استاندارد را برای گروه‌های هدف شامل دانش آموزان، دانشجویان و زوجین توزیع می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس پاسخ‌های داده شده، افراد در معرض خطر به مراکز مشاوره ژنیتیک ارجاع و آزمایش می‌شوند تا ضریب خطر تولد نوزاد معلول برای آنان مشخص شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: آگاهسازی‌های لازم در زمینه خطرات از سوی مشاور، کلاس‌های، آگاهسازی، برشور و کتاب به این افراد داده می‌شود.

انتهای پیام/

فعالیت  ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در شش شهرستان استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار