علاقه به امام حسین علیه السلام تنها مختص مسلمانان نبوده و ابراز ارادت غیرمسلمان‌ها به سیدالشهدا نیز در همه تاریخ زبانزد بوده است.

پرچم امام حسین علیه السلام بر دروازه‌های چین+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عشق امام حسین علیه السلام نه به عنوان یک معصوم که به عنوان آزاد مردترین انسان در طول تاریخ بشریت، مسلمان و غیر مسلمان را به خود جذب کرده است.

بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران در سراسر دنیا شیوه و منش زندگی امام حسین علیه السلام را الگویی مناسب برای رسیدن بشر به سعادت معرفی کرده و وجود این امام همام برای همه انسان‌ها مایه برکت و نشانه عزت و اقتدار برمی‌شمرند.

مردم کشورهای مختلف تماشای مراسم مذهبی شیعیان ایران در تاسوعا و عاشورا را دوست دارند و رسم و رسومات ایرانی‌ها در این ایام را با علاقه دنبال می‌کنند و از آشنایی با آن ابراز خوشحالی دارند.

علاقه به امام حسین علیه السلام تنها مختص مسلمانان نبوده و ابراز ارادت غیرمسلمان‌ها به سیدالشهدا نیز در سراسر دنیا و همیشه تاریخ، زبانزد و مشهود بوده است.


بیشتر بخوانید: ناگفته‌های زن ایتالیایی از سفر به‌یادماندنی‌اش به کربلا +تصاویر


در ادامه ویدئویی از لحظات لمس پرچم حرم امام حسین توسط مردم چین در منطقه‌ای کوهستانی را مشاهده می‌کنید که در میان آن‌ها غیر مسلمان‌ها نیز به چشم می‌خورند و برای تماشا و لمس پرچم حرم حضرت سیدالشهداء صفی طولانی را تشکیل داده بودند.

ندای لبیک یا حسین مردمی که برای دیدن پرچم امام حسین علیه السلام آمده بودند، حال و هوای آن منطقه را کربلایی کرده و شور و شوق مردم در این صحنه‌ها غیر قابل وصف و دینی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۸:۲۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
صل الله علیک یااباعبدالله.
Germany
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اسلام حقیقی واقعی درست همچون حسین را در پیشگاهش دارد
حسین فرمان خدا را اطاعت کرد
حسین دنیا و ترس را داد به شیاطین و خود شد ارباب ما شیعیان
حسین در پیشگاه خداوند عزیز جایگاهی دارد
حسین در دل ما شور و نواحی دارد
این حسین هست تا قیام قیامت
در نظر دارم ان لحظه پیشگاه خداوند
هیچ ندارم در چته
هیچ ندانم اینجا چمه
.
.
.
آخرین اخبار