فرآوری محصولات کشاوری امری مهم در توسعه اقتصاد است در این راستا می توان از محصولی مانند خرما انواع شیرینی ، شیره و حتی سرکه تولید کرد که کاربرد زیادی در صنایع غذایی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که اقتصاد شهرستان بر پایه خرما وتک محصولی می‌چرخد.

اما می‌توان از تنها محصول شهرستان یعنی خرما در زمینه‌های مختلف  استفاده کرد.

ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار لیتر سرکه خرما در ریگان

 

در این راستا منصور حسین پور یکی از کار آفرینان شهرستان اقدام به تولید سرکه خرما کرده است محصولی که خواص زیادی دارد.

از چه سالی اقدام به راه اندازی کارگاه تولید سرکه خرما کردید؟

طرح تولید سرکه خرما با سرمایه ۲۰ میلیون تومان را در سال ۹۵ آغار وظرفیت تولید را به ۳۰ هزار لیتر در سال رساندیم، این نوع سرکه کاملا ارگانیک وبدون هیچ نوع افزودنی شیمیایی از خرما وکاملا بهداشتی تهیه می‌شود .

این محصول بازار فروش خوبی هم دارد؟

متاسفانه یکی از مشکل‌های اصلی ما بازار فروش است ونهاد‌های دولتی در این زمینه باید کمک کنند ، البته محصولات زیادی که برای بدن مضر هستند در برند‌های خاص در بازار فروش هستند، اما این محصولات سنتی در دایره حمایتی قرار ندارند.

ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار لیتر سرکه خرما در ریگان

هزینه  تولید سرکه خرما چه قدر است ؟

برای تولید هر ۳۰ هزار لیتر در سال با توجه به قیمت‌های امروزحدود ۵۰ میلیون تومان تجهیزات نیاز است  و ۱۰۰ میلیون تومان هم هزینه ساختمان با زیر بنای ۲۵۰ متر زیر نیاز داریم.

آیا تولید سرکه خرما مقرون به صرفه است ؟

تولید سرکه در صورت بازار فروش مناسب بسیار مقرون به صرفه و زمینه اشتغال زایی مناسبی دارد  وتقریبا در یکسال در صورت فروش محصول بین دو تا سه برابر مبلغ سرمایه وهزینه شده سود آوری دارد.


سالانه در شهرستان ریگان بیش از ۴۵ هزار تن خرما تولید وروانه بازار‌های داخلی وخارجی می‌شود.

انتهای پیام/ی

تولید سرکه خرما در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار