رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می‌شود.

تولید چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اقتصاد کشاورزی جنوب کرمان که روزگاری پویا بود امروز با گرانی‌های اخیر نهاده‌های کشاورزی، گلخانه‌داران جنوبی را مات و مبهوت قیمت‌ها کرده و از آنجا که مشکلات بخش کشاورزی تاثیر زیادی در جامعه دارد با حمایت از این قشر زحمتکش می‌توان باری سنگین را از دوش کشاورزان و جامعه برداشت.

وی افزود: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی همچون سم و کود و نایلون سبب تغییر کشت شده و این تغییر کشت به صورت اجباری بر وضعیت کشاورزی به ویژه مساله آب که امروز یکی از مسائل حساس کشور به شمار می‌رود، تاثیر زیادی می‌گذارد.

موسوی اظهار داشت:دولت برای تهیه ۲۵ قلم جنس از دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می‌کند که ۲۰ قلم آن در بخش کشاورزی و شامل کود، بذر و سم است.

وی بیان کرد: کود‌های شیمیایی ۲ بخش هستند که وزیر جهاد کشاورزی از طریق رئیس جمهوری پیگیری کرد تا کود اوره با همان قیمت پارسال فروخته شود و افزایش پیدا نکند منتهی بعضی از وسایل غیر مستقیم تهیه می‌شوند مانند نایلون گلخانه‌ها، نوارتیپ و کارتن خرما که در حوزه کاری ما نیستند، با افزایش قیمت مواجه شده اند.
انتهای پیام/ح

تولیدانواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار