به گزارش حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدابراهیم صادقی دبیر دومین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان، خلاق و نوآور از حضور بیش از 100 شرکت دانشبنیان و حضور 8 شرکت خلاق در این دوره از نمایشگاه که 19 تا 22 مهرماه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتوگو برپاست، گفت: بیش از 100 شرکت در این رویداد حضور دارد که یا دانشبنیان هستند یا به شرکتهای دانشبنیان خدمت میدهند. البته در این دوره بخشی جدید به این گروه افزوده شده است.
وی با اشاره به بخش شرکتهای خلاق که امسال به نمایشگاه افزوده شده است، عنوان کرد: 8 شرکت در قالب برنامه توسعه زیستبوم شرکتهای خلاق در این رویداد حضور دارند. ستاد فناوریهای نرم و هویتساز و ستاد توسعه فناوریهای اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری در این زمینه فعال هستند و در صدد حمایت برای رشد این شرکتها هستند.
صادقی افزود: بهطور کل این نمایشگاه برای شرکتهای هایتک در نظر گرفته شده است و تمامی آنها از معاونت علمی مجوز دانشبنیان بودن را دریافت کردهاند. در این نمایشگاه پردازشی، مدال افتخار برای شرکتها نیز در نظر گرفته شده است.
وی عناوین این مدالها را افتخار اشتغال دانشبنیان، صادرات دانشبنیان، برند ملی دانشبنیان و فناوری ویژه عنوان کرد و توضیح داد: صادرات دانشبنیان شرکتی است که حداقل 100 هزار دلار صادرات داشته باشد. برند دانشبنیان به شرکتی اطلاق شده است که فروش 5 میلیارد تومان را داشته باشد. برند ملی نیز شرکتی خوانده میشود که حداقل 100 پرسنل بیمه شده داشته باشد.
به گفته دبیر دومین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان، خلاق و نوآور در اختتامیه این نمایشگاه، به شرکتهای دانشبنیان برتر لوح تقدیر و تندیس در حوزههای مورد نظر اهدا میشود. شرکتی که در همه زمینههای یاد شده بالاترین خروجی را داشته باشد نیز جایزه اخصاصی دریافت خواهد کرد.
وی حوزههای علمی حاضر در این رویداد را علاوه بر فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک که نزدیک 60 درصد شرکتها را تشکیل میدهد حوزههای فناوریهای پیشرفته، ساخت و تولید، فناوریهای زیستی، دارو، نفت و انرژی را نام برد.
صادقی بیان کرد: حدود 25 تا 30 محصول در این نمایشگاه رونمایی میشود که این محصولات دستاوردهای یک سال گذشته شرکتهای دانشبنیان است. این محصولات همگی در سال گذشته توسعه پیدا کردهاند که یا در سال گذشته به بازار عرضه شده یا قرار است به زودی به بازار عرضه شوند. این محصولات دو نوع هستند. برخی محصولی کاملاً جدید و برخی دیگر نسخه جدیدی از محصولات دانشبنیان پیشین خواهند بود.
وی با اشاره به سیستم بازاریابی که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: شرکتهای حاضر در این نمایشگاه حدود 14 فرم معتدد پر کرده اند که شامل اطلاعاتی متفاوت است که این اطلاعات به صورت پردازششده در اختیار شرکت های بازاریاب و سرمایهگذار قرار داده می شود، سرمایهگذاران ممکن است خصوصی، دولتی یا حتی حاکمیتی باشند.
دبیر دومین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان، خلاق و نوآور در آخر به هیات های مختلف از کشور هیات خارجی مانند ایتالیا، چین، افغانستان، عراق و غیره اشاره کرد که به منظور توسعه صادرات این نمایشگاه در این رویداد حضور پیدا کردهاند. تا کنون نیز چندین تفاهمنامه برای خرید، همکاری فناورانه و سرمایهگذاری با کشورهای خارجی به امضا رسیده است.
انتهای پیام/