یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش ابر و بارش پراکنده در برخی مناطق کشور، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ ضرورت اجتناب کشاورزان مناطق جنوبی از کشت غلاتمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و اظهار کرد: امروز در استان‌های شمال غرب، غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا بارش باران در سواحل دریای خزر تضعیف می‌شود، افزود: روز دوشنبه بارش باران در شرق کشور گسترش می‌یابد و دمای هوا در نوار شمالی کشور 4 تا 5 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

حقیقت در توصیه‌ای به دامداران و پرورش دهندگان ماهی گفت: با توجه به بارش باران و احتمال صاعقه به دامداران توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات جدا خودداری کنند، ضمن آنکه پرورش دهندگان ماهی در ساعات بعدازظهر به دلیل احتمال رگبار باران و رعد و برق مراقب استخرهای پرورش ماهی خود باشند.


بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی به کشاورزان/باغداران از سم‌پاشی درختان میوه خودداری کنند


به گفته این مقام مسئول با توجه به افت دما در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به گلخانه داران توصیه می‌شود که سوخت مورد نیاز گلخانه‌های خود را تأمین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز بارش باران در مناطق جنوبی کشور از کشاورزان تقاضا می‌شود تا زمان اطلاعیه بعدی از کشت غلات در این مناطق خودداری کنند.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در پایان از کاسته شدن میزان بارش در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: براین اساس به شالیکاران توصیه می‌شود که در سه روز آینده اقدام به برداشت برنج کنند.

انتهای پیام/

ادامه فعالیت بارشی در برخی مناطق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار