گشت عکاسی شهری در مشهد با حضور عکاسان صنفی و هنری برگزار شد.

گشت عکاسی شهری در مشهد برگزار شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جوادخالقی مدیر کافه هنر مشهد گفت: در این رویداد عکاسان صنفی نیز در کنار سایر هنرمندان ، دانشجویان و هنرجویان حضور یافتند.

وی افزود: گشت عکاسی شهری با هدف ایجاد ارتباط هنری و صمیمی با مردم و جامعه و شناخت متقابل مردم از هنرمندان و ثبت زندگی روزانه مردم در یک بازه زمانی مشخص توسط عکاسان در تمام دنیا که مصادف با شش اکتبر است همه ساله توسط سایت جهانی فتو واک جشنواره‌ای در این راستا برگزار و جوایز ویژه‌ای به منتخبین اهدا می‌کنند.

مدیر کافه هنر مشهد با بیان اینکه از بین تمام آثار رسیده فقط ده عکس، از سراسر دنیا منتخب سال ۲۰۱۸ خواهدشد، ادامه داد: آقای اسکات کلبی مدیر سایت فتو واک همه ساله این رخداد بین المللی را مدیریت نموده که عکاسان در این سایت عضو شده و بطور همزمان در ششم اکتبر هر سال اقدام به عکاسی و آثار منتخب را بدون هیچ واسطه‌ای ارسال می‌نمایند.

خالقی گفت: رخداد‌هایی مانند فتو واک در کشور نشان می‌دهد در بخش هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی، شهر مشهد علاوه بر کسب افتخارات جهانی در این جشنواره، بیشترین آمار شرکت کننده را به خود اختصاص داده است که این وظیفه متولیان فرهنگی شهر را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی استقبال گروه‌های عکاسی، افزود: مشکلات پیش روی مجریان زیاد بوده که بدون هیچ حمایت مادی از این رویداد، سعی و تلاش برای اجرای صحیح آن در هرسال دارند.

 گفتنی است گشت عکاسی شهری یک رویداد جهانی است که هر ساله شش اکتبر اجرا می‌شود و تمام عکاسان دنیا در آن شرکت می‌کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش

استقبال 50 درصدی عکاسان از گشت عکاسی شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.