عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی سند امنیت غذایی با حضور مسئولان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

سبک زندگی و امنیت غذایی متوسط سن از کار افتادگی را در ایران کاهش داده استمحمد نعیم امینی فرد عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: موضوع امنیت مواد غذایی با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، اتاق تعاون، وزارت جهاد کشاورزی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بحث امنیت غذایی در قانون برنامه پنج ساله پنجم و ششم توسعه قرار داده شده و به طور خاص در بندی از برنامه ششم کاهش میزان سموم مواد غذایی بر عهده مسئولان وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی قرار داده شده است.

امینی‌فرد تاکید کرد: یکی از نمایندگان گزارش میدانی از آبیاری سبزیجات و سیفی‌جات اطراف تهران به وسیله آب فاضلاب در کمیسیون ارائه کرد که مورد توجه اعضا قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اگر پساب به شکل علمی و صنعتی تصفیه شود منع بسیار کمی برای آبیاری دارد، اما آبیاری با فاضلاب دارای آلودگی‌های خاص بوده و بار میکروبی بیش از حد و رسوب فلزات در سبزیجات دارد تا حدی که مشکلات بهداشتی بین نسلی را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: درباره سند امنیت غذایی گزارش جامعی وجود ندارد و قرار شد کمیسیون تا سند جامعی را در این مورد تدوین کند.

امینی‌فرد اظهار کرد: طول عمر ایرانیان افزوده شده است، اما به دلیل سبک زندگی و بحث امنیت غذایی سن متوسط از کار افتادگی در میان ایرانیان فراتر از نُرم بین‌المللی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همچنین در بحث صادرات ما به موضوع بار میکروبی و میزان باقیمانده سموم و فلزات سنگین در مواد غذایی خود توجهی نمی‌کنیم، در صورتی که دیگر کشورها در زمان واردات این محصولات حتما به این نکات توجه می‌کنند و این موضوع به ضرر کشورمان است که باید وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را رعایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار