عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: هزینه‌هایی که مردم برای سفر به کربلا می‌پردازند، تنها بخشی از مبلغ درخواستی دولت عراق است و بخش دیگر آن را دولت می‌پردازد.


پرداخت بخشی از هزینه سفر اربعین توسط دولت/پیگیری مجلس برای کاهش هزینه حمل و نقل زائرانسید حسین افضلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از قیمت بالای بلیت پرواز‌های هوایی اربعین، گفت: بسیاری از افرادی که در اربعین قصد سفر به کربلا را دارند از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند و برای پرداخت این هزینه‌ها فشار زیادی را متحمل می‌شوند.

وی افزود: علی‌رغم رایزنی‌هایی که مسئولان کشورمان درباره‌ هزینه‌های سفر اربعین داشتند، اما موفق به کاهش این مهم نشدند، به همین دلیل دولت، پرداخت بخشی از هزینه‌ها را برعهده گرفت تا زائران فشار کمتری را متحمل شوند؛ در واقع هزینه‌هایی که مردم برای سفر به کربلا می‌پردازند، تنها بخشی از مبلغ درخواستی دولت عراق است.

افضلی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه این سفر مربوط به حمل و نقل است، گفت: دولت و مجلس با حساسیت زیادی مسائل مربوط به سفر اربعین را پیگیری می‌کنند که یکی از آنها، هزینه بالای حمل و نقل است که باید حل شود، در همین راستا کمسیون عمران جلسه‌ای را با موضوع اربعین برای حل این مشکل برگزار خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقص فنی هواپیما‌ها طی مدت اخیر گفت: مشکلات صنعت هوایی از موارد مهمی است که کمیسیون عمران آن را بررسی می‌کند، آمارها نشان می‌دهند که در بخش تعمیرات هواپیما پیشرفت قابل قبولی داشتیم، اما مشکلی که با آن مواجه هستیم، تهیه‌ قطعات یدکی هواپیما است.

وی ادامه داد: صنعت هواپیمایی کشور با وجود همه‌ تحریم ها، تلاش کرد تا قطعات مورد نیاز خود را از کشور‌هایی با استاندارد بالا تامین کند، اما همچنان در این زمینه با مشکل جدی مواجه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ناوگان‌هایی که طول عمر بالایی دارند، در اثر گذر زمان فرسودگی‌شان افزایش یافته و به قطعات یدکی نیازمند می‌شوند، البته اگر عمر این ناوگان‌ها بیش از حد استاندارد باشد، دیگر تعمیرشان فایده‌ای ندارد و باید به فکر جایگزین برای آنها بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
باز وعده میدهند!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۱۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
دقیقا کدوم هزینه ها? ویزای عراق که 41 دلاره با دلار 8000 تومنی حساب کردین یه 000 5تومنی به اسم بیمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
الکی حرف ؟
این دولت فقط وعده و وعید میده پس کو کاهش قیمت؟

اگه راست میگید با دلار 4200 تومانی ویزا بدید
آخرین اخبار