عضو ناظر مجلس در ستاد اربعین در وزارت کشور گفت: سال گذشته نظارت خوبی بر روی قیمت وسایل نقلیه زائران اربعین نبود که باید این موضوع امسال مرتفع شود.


امسال کنترل و نظارت بر قیمت وسایل نقلیه برای زوار اربعین باید افزایش یابد/ عراقی‌ها با جمع‌آوری مردمی به دنبال ایجاد سرویس‌های مجانی برای زوار ایرانی هستنداحمد امیرآبادی فراهانی عضو ناظر مجلس در ستاد اربعین در وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امکانات رفاهی دیگری باید علاوه بر ارائه ارز 7 هزار تومانی در اختیار زائران اربعین قرار بگیرد، گفت: ما باید امکانات اولیه خدمات رسانی مانند خوابگاه، تغذیه، سرویس‌های بهداشتی، وسایل نقلیه برای حضور در مرزها از مراکز شهرها و استان‌ها، کنترل قیمت وسایل نقلیه و ... را در طول این ایام برای زائران در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: سال گذشته وضعیت خوبی در زمینه نظارت و کنترل قیمت وسایل نقلیه وجود نداشت و هر کسی برای خود قیمتی ارائه می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: امسال اقدام خوبی از سوی مردم عراق انجام شده و آنها با جمع‌آوری پول، سرویس‌های مجانی را برای زائران ایرانی تدارک دیده‌اند تا وحدت و همدلی را میان ملت ایران و عراق نشان دهند.

نماینده مردم قم بیان کرد: همچنین دولت می‌تواند با انجام محاسباتی در بحث دلار و هزینه‌های اربعین، قیمت دلار را از 8 هزار تومان به 4200 تومان برای زائران اربعین قرار دهد البته این موضوع در دستور کار ستاد اربعین در وزارت کشور قرار دارد.

عضو ناظر مجلس در ستاد اربعین در وزارت کشور گفت: مردم برای پرداخت 41 دلار بابت ویزای عراق ابتدا پول را به حساب بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت ریخته و سپس آنها دلار را به حساب سفارت عراق می‌ریزند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: سال گذشته در زمان بررسی بودجه هم بنده پیشنهاد دادم خروجی زائران اربعین رایگان شود تا مردم نیازی به ایستادن در صف‌ها نداشته باشند، در صورتی که دولت درخواست داده بود تا مبلغ 15 هزار تومان فیش خروجی به 110 هزار تومان افزایش یابد اما مجلس با مخالفت کرد، لذا 40 روز اربعین زائران به صورت رایگان خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار