احتمال ادامه صادرات نفت ایران حتی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی احتمال ادامه صادرات نفت ایران حتی پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه این کشور، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 1 دلار و 7 سنت کاهش به 83 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت هفته گذشته به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 93 سنت کاهش 73 دلار و 41 سنت در هر بشکه معامله شد.

وزیر نفت هند امروز اعلام کرد: دو شرکت هندی که از خریداران نفت ایران هستند، برای ماه نوامبر هم نفت این کشور را خریداری می‌کنند.

تحریم های آمریکا علیه بخش نفتی ایران از 4 نوامبر سال جاری میلادی اعمال می شود و واشنگتن همچنان در حال اعمال فشار به کشورها و شرکت های مختلف سراسر جهان است که سطح واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند.

از جمله علل دیگر کاهش بهای نفت این است که سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر افزایش خرید از دیگر کشورهای تولیدکننده مثل عربستان سعودی معطوف کرده‌اند تا بتوانند احتمال کاهش نفت ایران را در بازار جبران کنند.

عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد سطح تولیدات نفتی خود را از ماه نوامبر سال جاری میلادی افزایش دهد. افزایش نگرانی ها از تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و به دنبال آن کاهش رشد اقتصادی و احتمال تأثیر آن بر سطح تقاضای نفت نیز بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

در پی افزایش ارزش دلار پس از انتشار داده های اقتصادی مثبت آمریکا، بهای طلا امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به 1193.81 دلار رسید. قیمت طلا از ماه آوریل تاکنون که به اوج خود رسیده بود، به دلیل افزایش ارزش دلار با 12 درصد کاهش همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار