اداره کل محیط زیست به مناسبت هفته کودک برنامه هایی را با محوریت زیست محیطی برگزار کرد .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بمناسبت هفته ملی کودک، دانش آموزان مدرسه دخترانه  از مدرسه طبیعت کیکم واقع در سراب قنبر کرمانشاه بازدید کردند.

در این بازدید که با همکاری و حضور مسئولین محیط زیست استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد دانش آموزان از گونه های مختلف گیاهان و جانوران واقع در این مدرسه بازدید و آموزش های لازم در خصوص حفاظت از آنان را فرا گرفتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آشنایی کودکان با مسائل زیست محیطی را یکی از مهمترین ارکان نیل به محیط زیست سالم و پایدار دانست و گفت: کودکان با نقش بسزایی که در میان خانواده دارند می توانند در راستای حفاظت از محیط زیست و دستیابی به محیط زیستی سالم به جامعه کمک کنند.

فریدون یاوری گفت: آموزش و آشنایی کودکان از نزدیک با گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری می تواند نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

وی افزود : مدرسه طبیعت کیکم اولین مدرسه طبیعت در غرب کشور و سومین مدرسه در کل کشور است. فضای فیزیکی مدرسه طبیعت، یادآور یک باغ متروکه است که به تصرف کودکان درآمده است. در گوشه‌هایی از این باغ حیوانات (مرغ و خروس و بوقلمون و چند گوسفندی و دیگر حیوانات مزرعه) زندگی می‌کنند و از باقیمانده بذرهای سال پیش چند بوته گوجه و خیار و بادمجان روییده است. عمده فعالیت‌های مدرسه طبیعت در این بستر طبیعی انجام می شوند. مدرسه طبیعت جایی برای بازی‌های سرخوشانه درطبیعت است که منجر به رشد استعدادها، خلاقیت، رویا پردازی و سلامت فکری و جسمی کودکان است که کارگاه‌هایی برای یادگیری و تجربه بدون آموزش مستقیم برای کودکان انجام می‌گردد .

یک دوره مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با موضوع محیط زیست در بین دانش آموزان مدرسه گلهای انقلاب برگزار و در پایان به صاحبان نقاشی های برتر جوایزی اهدا شد.

دوره آموزشی شناخت و پاسداشت گونه های جانوری و گیاهی برای کودکان و نوجوانان روستای باوله در حاشیه منطقه حفاظت شده بدر و پریشان برگزار گردید.

رضا چقاکبودی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی گفت: آینده کشور در دست کودکان و نوجوانان است ، لذا لازم است فرهنگ حفاظت از محیط زیست نهادینه شود تا این قشر شرایط موجود و خطرات موجود برای منابع طبیعی را درک کنند.

چقاکبودی افزود: در همین راستا و به مناسبت روز ملی کودک و محیط زیست ، یک دوره آموزشی با مبحث آشنایی کودکان با حیات وحش و نحوه حفاظت از آن با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش و پرورش شهرستان در روستای باوله برگزار گردید.

وی در ادامه گفت : در این دوره سعی شد کودکان با گونه های جانوری و گیاهی موجود در منطقه آشنایی و شناخت لازم و کافی را کسب کنند و در حفظ و پاسداشت آن ترقیب شوند

چقاکبودی در پایان گفت : پس از برگزاری این دوره برای کودکان و دانش آموزان ، جوایزی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به آنان اهداء گردید .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری دوره آموزشی شناخت و پاسداشت گونه های جانوری و گیاهی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.