سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از پایش اکیپ گشت مشترک اداره دامپزشکی و محیط زیست شهرستان کرمانشاه از تالاب های این شهرستان خبر داد.

موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صیاد غلامی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به انجام مراقبت و پایش اکیپ های مشترک دامپزشکی و محیط زیست از تالاب های شهرستان، افزود: وضعیت تالاب های سطح شهرستان کرمانشاه توسط این اکیپ ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بازدیدی که از تالاب های استان خصوصا سراب نیلوفر که محل زیست گونه های از پرندگان آبزی و به عنوان استراحتگاه آنها محسوب می شود به عمل آمد از نظر وضعیت بیماری فوق و به استناد بررسی های به عمل آمده تالاب در وضعیت مناسب بود و مورد خاصی از تلفات پرندگان موجود در تالاب مشاهده نشد.

غلامی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی از بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و طیور می باشد و در صورت ابتلا انسان به این بیماری متحمل هزینه های بسیار سنگین درمان و در بعضی موارد به مرگ ختم می شود.

وی توصیه های را در این مورد برای شهروندان و اهالی ساکن نزدیک تالاب ها داشت و گفت: افراد از نزدیک شدن و دست زدن به پرندگان تلف شده اهلی یا وحشی جدا خودداری کنند و همچنین از شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.

انتهای پیام/د

پایش اکیپ گشت مشترک اداره دامپزشکی

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.