فرماندار شهرستان انار گفت: ۲۷۲ روستا در استان با تانکر آبرسانی میشود که در صورت مدیریت نشدن و همکاری نکردن کشاورزان و شهروندان امکان بروز این مسئله در شهرستان انار نیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زهرودی فرماندار شهرستان انار در جلسه اطلاع رسانی و هم اندیشی بحران آب شهرستان انار که با حضور کشاورزان برگزار شد گفت:16 سال است که استان کرمان دچار بحران جدی آب و خشکسالی شده است و هر سال شاهد کاهش در بارش نزولات آسمانی هستیم که با شرایط کنونی بارندگی، بایستی حداقل وضع موجود بحران آب را مدیریت کرد که نیاز به همکاری شهروندان و کشاورزان در مدیریت مصرف آب، روی آوردن به آبیاری نوین را دارد.

وی افزود: ۲۷۲ روستا در استان با تانکر آبرسانی میشود که در صورت  مدیریت نشدن و همکاری نکردن کشاورزان و شهروندان امکان بروز این مسئله در شهرستان انار نیز خواهد بود.

زهرودی همچنین یکی از راه‌های برون رفت از بحران آب و تک محصولی را روی آوردن به صنعت، خدمات و کشت‌های با آبیاری نوین دانست.

کاردوست رییس اداره امور آب شهرستان نیز در این جلسه گفت:شهرستان انار دارای ۲۴۱ حلقه چاه بوده که ۱۹۷ مورد آن دارای کنتور هوشمند میباشد.

کاردوست اظهارکرد: طی سه سال اخیر ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده و همچنین ۴۹ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل یافته است که منجر به صرفه جویی ۱۱ میلیون متر مکعب آب شده است.

رییس امور آب شهرستان تاکید کرد با خاموشی یکماهه چاه‌ها در سال جاری، شاهد صرفه جویی ۱۰ میلیون متر مکعب در آب‌های زیر زمینی خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

جلسه هم اندیشی بحران آب درشهرستان انار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار