مدیر کل طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: امیدواریم که با ظرفیت‌سازی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید بتوانیم به توسعه منطقه جنوب کرمان کمک کنیم.

توسعه مناطق محروم از اولویت‌های وزارت صنعت، معدنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فتح الهی مدیر کل طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت و معدن و تجارت امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صمت جنوب کرمان گفت: برای اولین بار تیمی متشکل از معاونت‌های مرتبط با وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان‌های توسعه زیر مجموعه وزارت صمت با چنین ترکیب و تخصصی وارد منطقه جنوب کرمان شد.

وی افزود: برنامه‌ای که ما پیش پیش بینی کردیم توسعه و سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن جنوب کرمان است با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های خاص این منطقه در استان کرمان در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در حوزه معادن بسیار مناسب و با ذخایر بسیار خوب در کشور است.

فتح الهی تصریح کرد: قابلیت توسعه صنایع معدنی در منطقه جنوب کرمان را داریم همکاران ما در جنوب کرمان و نماینده ما و فرمانداران از نکاتی را مطرح کردند و پیشنهاد‌هایی را داشتند درجلسه امروز بررسی کاملی اتفاق افتاد.

مدیرکل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صمت گفت: امیدواریم با جمع‌بندی پیشنهاد‌ها و بررسی‌های انجام شده بتوانیم کمک کنیم به توسعه جنوب کرمان، چون ظرفیت‌های خدادادی است وما باید بتوانیم قابلیت فعالسازی و استفاده موثر از این ظرفیت‌ها را انجام دهیم.

وی افزود:در حوزه صنعت و معدن و تجارت یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صمت، توسعه مناطق محروم در کل کشور است با توجه به شرایط پیش آمده و خشکسالی پی در پی در منطقه جنوب کرمان یک مقدار منطقه را با شرایط سختی مواجه کرده است امیدواریم که با ظرفیت‌سازی‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید بتوانیم کمک کنیم به اینکه این منطقه توسعه بیشتری پیدا کند.

فتح الهی اظهار کرد: انجام هرگونه فعالیت صنعتی و معدنی باید منطبق بر اصول زیست محیطی باشد، حفظ محیط زیست یکی از اصول انجام پروژه‌های صنعتی و معدنی است؛ و این نکته را هم باید در نظر بگیرید که فعالیت‌های معدنی بدون تخریب موقعیت امکان پذیر نیست قانون پیش‌بینی کرده که فعالیت معدنی اتفاق بیفتد و بعد از بهره‌برداری محیط زیست احیا شود.

مدیرکل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صمت تصریح کرد: همه همکاران استانی و زیست محیطی در یک جهت حرکت می‌کنیم و خواهشی که از همکاران داریم این است که اجازه فعالیت‌های اقتصادی منطقه را بدهند.

همچنین مسلم مروجی فرد رئیس صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص مشکل معدن بحر آسمان در این منطقه گفت:طبق جلسه‌ای که به محیط زیست انجام دادیم و توافقاتی که صورت گرفت قرار شد ۹ معدن در جنوب کرمان کار خود را انجام دهند.

وی افزود: اکتشافات هیچ آسیبی به محیط زیست و منطقه نمی‌رساند ما باید پتاسیل‌ها را شناسایی کنیم و بعد از شناسایی پتاسیل‌ها در مورد اثرات زیست محیطی بحث کنیم.

مروجی فرد تصریح کرد:ما قبل از ارزیابی زیست محیطی اجازه هیچ گونه فعالیت بهره برداری و فعالیت معدنی را نمی‌دهیم، اول ارزیابی زیست محیطی انجام می‌شود و بعد سمت بهره برداری می‌رود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت:تاحالا هیچ گونه اقدام کارشناسی در معدن بحر آسمان صورت نگرفته است اگر پتانسیل مشخص شود شرایط مدنظر هم اتفاق بیفتد و بعداز مشخص شدن وضعیت زیست محیطی برای این معدن پیش بینی بر این است که کارخانه را در ساردوئیه راه اندازی کنیم.

مدیر کل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صنعت و معدن و تجارت از کارخانه مس کاتد و پایانه صادراتی جنوب کرمان در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان جیرفت بازدید و با سرمایه گذاران برای حل مشکلات آن‌ها گفتگو کرد.

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صمت جنوب کرمان با حضور مدیر کل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صمت، رئیس صنعت و معدن و تجارت جنوب کرمان، معاون عمرانی و اقتصادی فرمانداری جیرفت و جمعی از سرمایه گذاران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ح

مناطق محروم اولویت کاری وزارت صنعت ومعدن

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار