نیاز ۵ میلیارد ریالی برای کارخانه سرکه ‎سازی انجیر پلدختر

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: کارخانه سرکه‎سازی انجیر این شهرستان نیازمند پنج میلیارد ریال تسهیلات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ میرزا محمد مرادی مدیر جهاد کشاورزی پلدختر اظهار داشت: اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر حدود ۵۴ هزار هکتار است که از این میزان ۵۰ هزار هکتار زراعی شامل ۱۳ هزار هکتار آبی و مابقی دیم و ۴۰۰۰ هکتار باغی هستند.

وی افزود: در شهرستان پلدختر تنها کارخانه سرکه سازی انجیر فعال است که مدیریت آن ۱۰ میلیارد ریال وام دریافت کرده و پنج میلیارد ریال برای تکمیل سایر واحد‌های آن مانند شربت نیاز دارد که هم اکنون با مشکل وثیقه بانکی مواجه شده است.

مرادی ادامه داد: دو کارگاه سبدسازی انجیر، دستگاه خشک کن در پلدختر و یک کارگاه تولید روغن کشی زیتون نیز در روستای چشمه واشیان این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر به مشکلات کشاورزان این شهرستان اشاره داشت و عنوان کرد: مهمترین مشکل کشاورزان پلدختری وجود واسطه‎ها و دلالان است که بیشترین سود نصیب آن‌ها می‎شود، زیرا نبود میدان میوه و تره بار موجب شده کشاورزان محصولات خود را به قیمت ارزان به آن‌ها بفروشند.

وی صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی را برای شهرستان لازم و ضروری دانست و گفت: کارخانجات بسته بندی سبزیجات و حبوبات و کارگاه‎های تولیدخیار شور، ترشی جات وفرآورده‎های شربت و مربا از دیگر نیاز‌های کشاورزان پلدختری است.

انتهای پیام/م

کارخانه سرکه‎سازی انجیر پلدختر نیازمند پنج میلیارد ریال تسهیلات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.