مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان از برداشت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن آلبالو و گیلاس از یک هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیرضا احمدوندی مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات گیلاس در لرستان یک‌هزار و ۱۴۰ هکتار بوده که از این مقدار ۷۸۰ هکتار بارور و ۳۶۰ هکتار نهال است.

وی خاطرنشان کرد: از باغات بارور سالانه ۳ هزار و ۱۴۰ تن با میانگین ۴ تن در هکتار گیلاس در استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان سطح زیر کشت آلبالوی استان را ۳۶۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: ۳۲۰ هکتار از باغات آلبالو بارور و ۴۰ هکتار نیز نهال است که از سطح باغات بارور یک هزار و ۳۵۰ تن با میانگین ۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار آلبالو برداشت می‌شود.

احمدوندی مجموع سطح زیر کشت آلبالو و گیلاس لرستان را یک هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این مقدار سطح زیر کشت، سالانه بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن آلبالو و گیلاس برداشت می‌گردد.

وی بیان داشت: بیشترین سطح زیر کشت این دو محصول در لرستان مربوط به شهرستان بروجرد است به‌طوری‌که ۵۵ درصد آلبالو و ۶۲ درصد گیلاس استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی در پایان از باغ‌داران خواست به توصیه‌های فنی کارشناسان و مروجین در خصوص آبیاری به‌موقع، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها ٬ هرس به هنگام و همچنین تغذیه مناسب باغات که باعث تولید حداکثری شده٬ عمل نمایند.

انتهای پیام/م

برداشت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن آلبالو و گیلاس از باغات لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.