برای اطلاع از مهم‌ترین اخبار فناوری که طی هفته گذشته (۷ تا ۱۳ مهرماه) منتشر شدند، با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در طول هفته فرصت نمی‌کنید تا از اخبار فناوری مهم با خبر شوید، نگران نباشید. در این بسته هفتگی، پربازدیدترین و برترین اخبار فناوری هفته را جمع آوری کرده ایم.

لازم به ذکر است متنی که در پایین هر خبر مشاهده می‌کنید، خلاصه آن خبر است و برای اطلاع از متن کامل آن باید بر روی تیتر خبر کلیک کنید. همچنین برخی از عناوین دارای تصاویر و فیلم‌های مربوطه در داخل خبر هستند که می‌توانید با مراجعه به خبر اصلی از طریق کلیک بر روی تیتر خبر، به آن ارجاع داده شده و تصاویر و فیلم خبر مورد نظر خود را مشاهده کنید.

 

فناوری

تریلری جدید از عنوان انحصاری کنسول مایکروسافت، Forza Horizon 4 منتشر شده است که حضور اتومبیل‌های سری فیلم‌های جیمز باند را در آن تأیید می‌کند. یکی از عناوین انحصاری و محبوب مسابقه‌ای در کنسول مایکروسافت، Xbox One سری بازی‌های مسابقه‌ای Forza Horizon است. توسعه دهنده این بازی، Playground Games تریلری جدید از عنوان Forza Horizon 4 منتشر کرده است که اولین محتوای اضافه در این بازی را نشان داده است: اتومبیل‌های محبوب سری فیلم‌های جیمز باند یا مأمور 007. این بسته اضافه در نسخه نهایی Forza Horizon 4 وجود خواهد داشت و همه کسانی که بازی را در راه‌اندازی اولیه آن در 28 سپتامبر خریداری کرده‌اند و به این بسته الحاقی علاقه دارند، می‌توانند آن را جداگانه پس از عرضه نهایی و جهانی آن در تاریخ 2 اکتبر خریداری کنند.

 


فناوری

سایت TENAA تصویری از طراحی گوشی هوشمند Nokia 7.1 Plus به همراه مشخصات سخت افزاری آن را فاش کرد. در حالی که هفته آخر مهرماه تاریخ رونمایی از گوشی Nokia 7.1 Plus به ثبت خواهد رسید، در چنین شرایطی با دو هفته اختلاف شاهد فاش شدن تصاویر و مشخصات احتمالی این محصول توسط TENAA هستیم. پیش از این تصاویر در دست گوشی Nokia 7.1 Plus فاش شده بود، اما این احتمال وجود داشت که تصاویر فاش شده صرفا یک شایعه باشند چراکه توسط مسئولان اچ ام دی گلوبال تایید نشدند، اما با فاش شدن تصویر این محصول در TENAA به احتمال بالا، طراحی نهایی نوکیا 7.1 پلاس را شاهد هستیم.

 


فناوری

سامسونگ در اقدامی تبلیغاتی و جالب به همه ساکنان روستای اپل (Appel) در هلند Galaxy S9 هدیه داد. طی این اقدام جالب، گروهی به نمایندگی از شرکت سامسونگ به روستایی به نام اپل (Appel) در هلند رفتند. معنای لغوی این کلمه، سیب (Apple) است. این روستا در استان گلدرلند قرار دارد و فقط 312 نفر جمعیت دارد. سامسونگ به 50 نفر از آن‌ها Galaxy S9 مجانی داد. تیمی که از جانب شرکت سامسونگ به این روستا رفته بودند، از یک دختر 18 ساله به نام مانوک که طرفدار گوشی‌های اپل بود، کمک گرفتند.

 


فناوری

گزارش/

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار دنیای ارتباطات است. هنگامی که نمی‌توانید از تمام توان اینترنت خود استفاده کنید سرعت آن کاهش پیدا می‌کنید. روش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد که ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

 


فناوری

مشکلات گزارش شده برای آیفون‌ها سطح اشتیاق و علاقه بسیاری از کاربران را نسبت به آن‌ها پایین آورده است. هفته گذشته هفته سختی برای گوشی‌های اپل به شمار می‌رفت چون گوشی تازه وارد کمپانی کره‌ای سامسونگ، Galaxy A7 که با دوربین اصلی سه‌گانه تولید شده بود، جای iPhone XS Max را گرفته بود. حالا به نظر می‌رسد که این هفته با وجود مشکلات به وجود آمده که برای iPhone XS و iPhone XS Max پس از عرضه آن‌ها شده است، محبوبیت این دستگاه‌ها کمتر هم شده باشد. البته نا گفته نماند که Galaxy A7 هم آنچنان صدر جدول محبوبترین گوشی‌های هوشمند هفته گذشته را به تسخیر خود در نیاورد. این هفته گوشی تازه وارد شرکت اوپو بود که توانست رتبه یک را از نماینده سامسونگ بگیرد و باز هم یک کمپانی چینی را در صدر جدول محبوبترین گوشی‌های جهان قرار دهد.

 


فناوری

با بررسی‌های انجام شده از بازی FIFA 19 سریعترین بازیکن در این عنوان شبیه‌ساز فوتبال مشخص شدند. از زمانی که به یاد می‌آوریم، بین دو بازی PES و FIFA همیشه رقابت بوده است. هر کدام از این بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال طرفداران خاص خود را دارند و به شدت از آن‌ها طرفداری می‌کنند. PES 2019 در تاریخ 28 آگوست امسال منتشر شد که در گیم‌پلی و گرافیک این بازی ضعف زیادی دیده می‌شد و بسیاری از کاربران به شبیه بودن آن به نسخه‌های فوتبال PS One اشاره می‌کردند. همین مسئله باعث شده بود تا کاربران زیادی در انتظار عنوان دیگر شبیه‌ساز فوتبال، FIFA 19 برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی خود باشند که این بازی بالاخره در تاریخ 28 سپتامبر (6 مهر) عرضه شد. البته این بازی ویدئویی برای کنسول PS4 با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان در ایران عرضه شده است که کمی فروش آن را در بازار کشور پایین آورده است.

 


فناوری

گزارش/

هفته آخر شهریورماه بود که شرکت اپل مراسم رونمایی از آیفون‌های 2018 خود را در تئاتر استیو جابز برگزار کرد و از سه گوشی هوشمند خود یکی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر رونمایی کرد. در حالی که دو گوشی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، گوشی های پرچمدار سال 2018 اپل محسوب می‌شوند، گوشی آیفون ایکس آر از جایگاه پایین‌تری برخوردار است چراکه به لحاظ فنی و سخت افزاری ضعیف‌تر از دو گوشی دیگر طراحی شده و گویا محصول پایین رده امسال اپل در نظر گرفته می‌شود. اما به دلایل مختلف، بسیاری از نظرسنجی ها نشان می‌دهند که اگر کاربرانی نسل قبلی گوشی های آیفون یعنی آیفون 10 را خریداری کرده اند، محصولات نسل جدید اپل ارزش خرید ندارند. در ادامه به ذکر این موارد خواهیم پرداخت.

 


فناوری

پس از ماجراهای پیش آمده با استعفای بنیانگذار اینستاگرام، کمپانی فیس‌بوک مدیرعامل جدید این غول شبکه اجتماعی را معرفی کرد. هفته‌ی گذشته دو بنیانگذار اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگر پس از تلاش‌های بی بدیل خود برای تبدیل کردن این شبکه اجتماعی به ارزشمندترین خرید فیس‌بوک، از سمت مدیریت اینستاگرام استعفا دادند. کمپانی فیس‌بوک هم با گذشت یک هفته از این ماجرا برای برقرار کردن روال عادی در کار شبکه اجتماعی اینستاگرام مدیر جدید آن را انتخاب کرد. کمپانی یاد شده آدام موسری یکی از پیشکسوتان شبکه‌های اجتماعی را به عنوان مدیر جدید اینستاگرام معرفی کرد.

آدام موسری از سال 2008 در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. وی در ابتدا به عنوان طراح محصول کار خود را برای شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد و ۱۰ سال است در همین حوزه فعالیت دارد. او پیش از آن که به مدیریت اینستاگرام برگزیده شود، نایب رییس محصول این شبکه اجتماعی بود. موسری حتی وظیفه معاونت بخش اخبار و تیم رابط کاربری فیسبوک را بر عهده داشته است.

 


فناوری

شرکت وان پلاس قصد دارد یک روز پیش از رونمایی Mate 20 Pro از گوشی OnePlus 6T رونمایی کند. مرجع Weibo یک ماهی می‌شود که از محصولات شرکت وان‌پلاس بیش از پیش گزارش می‌دهد و در این مدت اخبار زیادی درباره گوشی هوشمند OnePlus 6T می‌شنویم. در جدیدترین گزارش‌ها مربوط به این گوشی پرچمدار تصویری در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به دعوتنامه رونمایی از OnePlus 6T است و در آینده توسط مسئولان وان‌پلاس نهایی می‌شود.

در این دعوتنامه احتمالی، کلیدواژه Unlock The Speed به عنوان شعار گوشی OnePlus 6T ذکر شده است و ظاهرا به قابلیت اثر انگشت داخل صفحه نمایش این پرچمدار اشاره دارد. اطلاعات دیگری که از این دعوتنامه برداشت می‌شود تاریخ رونمایی از گوشی نسل جدید شرکت وان پلاس است که تاریخ 17 اکتبر 2018 ( 25 مهرماه 97 ) برای معرفی آن به ثبت رسیده است.

 


فناوری

دانشمندان دستگاه جالبی ساخته اند که شما با دیدن توانایی آن متعجب می‌شوید. قطرات آب در این دستگاه معلق می‌مانند. این دستگاه از امواج صوتی برای معلق نگه داشتن قطرات آب استفاده می‌کند. دستگاه "LeviZen" را روشن کنید و درجه دستگاه را به اندازه ای که می‌خواهید قرار دهید و قطره‌ی آب را روی دستگاه بریزید‌. حالا شاهد قطرات معلق آب درون دستگاه هستید. شما از هر مایع دیگر به جای آب نیز می‌توانید استفاده کنید.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که این دستگاه چگونه کار می‌کند؟ در این دستگاه دو موج صوتی از بالا و پایین آن در جهت مخالف به هم ساطع می‌شوند‌. این دو موج با هم یک نقطه‌ی ساکن ایجاد می‌کنند. در این نقطه قطرات به دام می‌افتند.

 


فناوری

گزارش‌های جدید منتشر شده، از تجهیز گوشی هوشمند Galaxy S10 سامسونگ به دوربین سه‌گانه خبر می‌دهند. پیش از این شاهد معرفی اولین گوشی هوشمند سامسونگ با دوربین سه گانه بودیم و این محصول نسخه 2018 گوشی Galaxy A7 بود، اما ظاهرا قضیه به اینجا ختم نمی‌شود و مسئولان سامسونگ قصد دارند خط تولید گوشی های مجهز به دوربین سه گانه خود را افزایش دهند. گزارش‌ها حاکی از این است که یکی از پرچمداران اصلی سامسونگ یعنی گوشی هوشمند Galaxy S10 در سال 2019 قرار است با دوربین سه گانه اصلی تولید و عرضه شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، شرکت سامسونگ یکبار دیگر گوی سبقت را در تجهیز گوشی‌هایش به فناوری های جدید از شرکت اپل می‌رباید.

 


فناوری

تنها چند روز به 12 مهر یعنی تاریخ برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس 2018 باقی مانده است و شرکت پژو کانسپت خودروی الکترونیکی جدید خود، e-Legend را به صورت رسمی معرفی کرد. طراحی این خودروی الکتریکی از مدل معروف پژو 504 کوپه الهام گرفته شده است و کمپانی پژو قصد دارد با تولید این خودرو، جلوه قدیمی خودرو را با تکنولوژی روز آراسته کند.

درباره طراحی ظاهری پژو e-Legend می‌توان گفت بر خلاف سایر مدل های مفهومی، طراحی پژو e-Legend بیشتر از سایرین برای بینندگان آشنا به نظر می رسد. رینگ های خودرو از نوع معمول 19 اینچی بوده و در بدنه خودرو آثاری از طراحی های فانتزی دیده نمی شود. ابعاد خودرو به ترتیب 4650 میلیمتر در طول، 1930 میلیمتر در عرض و 1370 میلیمتر در ارتفاع می باشد؛ابعادی عادی و منطقی برای یک کوپه مدرن که بسیاری از خودروسازی‌ها از این ابعاد استفاده می‌کنند.

 


فناوریگزارش/

یکی از مهم‌ترین نرم افزارهای مجموعه Microsoft Office ، نرم افزار Word است. این برنامه قابلیت دسترسی راحت به متن را برای کاربران ایجاد می‌کند و در سایه این دسترسی، امکانات بسیار زیاد و اغلب پیشرفته ای را نیز ارائه می‌دهد تا کاربران قادر باشند برای امور راحت مانند نوشتن یک متن تک صفحه ای، تا امور پیچیده مانند نوشتن مقاله ها و کتاب‌های چندصد صفحه ای از نرم افزار Office Word استفاده نمایند.

این مطلب شامل جلسات متفاوتی است که هر هفته از یک تا چند مرتبه به روزرسانی می‌شود و در حال حاضر با جلسه اول از این مجموعه آموزشی کاملا رایگان و تضمینی در خدمت شما هستیم. گفتنی است؛ برای آموزش در این جلسات از نسخه 2010 برنامه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) استفاده شده است، دلیل این موضوع هم کامل تر بودن این نسخه و قابل اجرا بودن آن در سیستم عامل های مختلف ویندوز است.

 


فناوریگزارش/

شرکت مایکروسافت با برگزاری مراسمی در شهر نیویورک Surface Pro 6، لپتاپ Surface 2 و دیگر محصولات جدید خود را معرفی کرد. بالاخره اتفاقی که علاقمندان به دنیای فناوری منتظر آن بودند، روی داد و مایکروسافت طی مراسم خود در شهر نیویورک محصولات جدید خود را معرفی کرد. مهمترین محصولاتی که این کمپانی معرفی کرد، Surface Pro 6 و لپتاپ Surface 2 بود که امسال در کنار رنگ‌های دیگر، رنگ مشکی مات هم به آن اضافه شده است. اما این دو تنها محصولات جدید مایکروسافت برای این رویداد مهم نبودند. مایکروسافت در این مراسم Studio 2 و هدفون جدید Surface را هم معرفی کرد.

 


فناوری

طی چند سال اخیر به دلیل گوشی‌های نسبتا خوب و با کیفیتی که مسئولان سامسونگ عرضه کرده‌اند شاهد افزایش میزان سود و درآمد این شرکت کره‌ای بوده‌ایم، اگرچه در مقاطعی روند نزولی نیز داشته است. به تازگی نیز آمار سوددهی سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2018 منتشر شده است که نشان از رشد 18 درصدی آن دارد. به گزارش رویترز میزان سود حاصل از فروش پردازنده‌های سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2018 یعنی از بازه زمانی ماه جولای تا سپتامبر، 18 درصد افزایش داشته است و این امر باعث افزایش درآمد 3.7 درصدی این شرکت شده است. گفتنی است؛ این افزایش سوددهی مربوط به بخش ساخت پردازنده‌های سامسونگ است، در حالی که میزان درآمد این شرکت از تولید گوشی نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است.

 


فناوریگزارش/

وقتی به تاریخ کمپانی اپل می‌نگریم، مشاهده می‌کنیم که اپل از یک گاراژ داخل خانه به یک برند تأثیرگذار تبدیل شده است، پس از آن ورشکست شده و با قدم‌های مستحکم دوباره خود به بزرگترین کمپانی جهان در حوزه تکنولوژی شده است. این کمپانی امروزه به جایی رسیده که کتاب‌هایی در مورد آن نوشته شده و بارها درباره روند رشد آن صحبت شده است. تا به حال، حتما نام مدل‌های جدید آیفون یعنی iPhone XS Max، iPhone XS و iPhone XR راشنیده‌اید اما تا به حال از اولین مدلی که شرکت اپل آن را به جهان معرفی کرده، چیزی نشنیده‌اید. حال زمان آن رسیده تا بیشتر با روند صعودی و سیر تکاملی گوشی‌های هوشمند ساخت اپل آشنا شویم و بهتر پله‌های رسیدن به این نقطه از دنیا را برای اپل بشناسیم. به مناسبت معرفی آیفون‌های جدید شرکت اپل، با ما همراه باشید تا روند تکاملی آن‌ها را با هم مرور کنیم.

 


فناوری

اشکال امنیتی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک باعث شد اطلاعات حساب کاربری 50 میلیون مشترک این شبکه اجتماعی به دست هکرها بیفتد. روز گذشته، شرکت بزرگ فیس‌بوک اعلام کرد که اوایل هفته گذشته مشکلی امنیتی در این شبکه اجتماعی پیدا شده است که حساب کاربری 50 میلیون کاربر تحت تأثیر این اشکال قرار گرفته‌اند. این اشکال به یک آسیب‌پذیری در گزینه «View As» مربوط می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد آنگونه که دیگران حساب او را می‌بیند، به پروفایل خود رصد داشته باشد.

هکرها این آسیب‌پذیری را کشف کردند و همین مسئله به آنان اجازه داد تا توکن‌های دسترسی به فیس‌بوک را به سرقت ببرند و با این دسترسی آن‌ها توانستند از حساب کاربری افراد در فیس‌بوک استفاده کنند. شمار این حساب‌های کاربری به 50 میلیون می‌رسد. توکن‌های دسترسی معادل کلیدهای دیجیتالی هستند که افراد را در صفحه شخصی آن‌ها لاگین نگه می‌دارد و هر دفعه برای ورود به اپلیکیشن مورد نظر آن‌ها لازم نیست که رمز عبور خود را وارد کنند.

 


فناوری

عنوان انحصاری Spider-Man با میزان فروش 3.3 میلیون نسخه در عرض سه روز، رکورد فروش God of War را در بازی‌های PS4 شکست. اوایل امسال بود که God of War به صورت انحصاری برای کنسول PS4 عرضه شد. این بازی ژانر اکشن سوم شخص که برای اولین بار به صورت جهان باز منتشر شده بود، از روز اول نظر منتقدان و علاقمندان به عرصه بازی‌های ویدئویی را به خود جلب کرد و در سه روز اول پس از عرضه، 3.1 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. این یک رکورد برای بازی‌های ویدئویی بود که توسط God of War به ثبت رسیده بود. اما اینگونه که آمار فروش بازی‌های ویدئویی نشان می‌دهد، این رکورد زیاد در اختیار God of War نمانده است چرا که این عنوان با حریف سرسختی به نام Spider-Man روبرو شده است. Spider-Man در تاریخ 7 سپتامبر به صورت انحصاری به بازار عرضه شد و اینگونه که آمار فروش بازی‌های PS4 نشان می‌دهد، 3.3 میلیون نسخه از این عنوان در سه روز نخست به فروش رسیده است که رکورد جدیدی را برای بازی‌های کنسول PS4 به جا گذاشته است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Finland
aw
۱۱:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
سامسونگ همینجوری پیش بره اپل رو هم جا میذاره
France
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
اسپایدرمن خیلی قشنگ بود
آخرین اخبار