فرماندار هشترود از برگزاری جشنواره ماهی‌گیری با قلاب در سد سهند خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ امینیان فرماندار هشترود در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی هشترود گفت: جشنواره ماهی گیری دراردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان هشترود ازنظر پتانسیل‌های گردشگری در درجه قابل قبولی قراردارد، ولی نتوانسته ایم درحد خودش آن‌ها را معرفی کنیم.

وی با اشاره به قدمت تاریخی قلعه باستانی ضحاک که به دوره اشکانیان برمی گردد، گفت: این مکان تاریخی با داشتن تمام امتیازات یک فضای توریستی می‌تواند ثبت جهانی شود.

امینیان از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز خواست تا مساعدت‌های لازم را در جهت ثبت جهانی این اثر تاریخی انجام دهد.

فرماندار هشترود در ادامه به جشنواره ماهی گیری با قلاب که قراراست با هماهنگی ادارات مربوطه در اردیبهشت ماه سال آینده در کنارسد سهند برگزار شود اشاره کرد و گفت: سعی خواهیم کرد که در کنار این جشنواره موقعیت‌ها و مناطق جاذبه‌ای هشترود و روستاهایش را درقالب هنر‌های دستی، آشپزی با ماهی وانواع میوه که سیب نمونه بارز آن است و عسل طبیعی که در کوه پایه‌های سد سهند به صورت طبیعی تولید می‌شود، نمایش دهیم.

فرماندار هشترود درمورد قلعه ضحاک نیز گفت: باهماهنگی که با سرمایه گذار درجهت ساخت پل معلق دراین مکان انجام گرفته است مقررشده که ۵۰ درصد از ساخت این پل توسط این سرمایه گذار انجام و بقیه نیز توسط سرمایه گذار یگری که در آینده مشخص خواهد شد، انجام شود.

آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه از رونمایی نرم افزاری به نام آقای سفر خبر داد و گفت: این نرم افزاربر روی گوشی‌های همراه نصب خواهد شد و کسی که به عنوان گردشگر است می‌تواند از امکانات این برنامه که شناسایی تمام مناطق با موقعیت‌های جغرافیایی و دیگر موارد است، استفاده کند.

وی اعلام آمادگی کرد که با سرمایه گذاران همکاری لازم را انجام دهد.

وی گفت: با سرمایه گذار روستای هدف گردشگری آتش بیگ نظرکهریزی که خواهان ۹۶هکتار ازاراضی ملی برای ساخت کمپ گردشگری است، همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

آبدار گفت: اگر این سرمایه گذار رقم را به نصف تغییر دهد با هماهنگی‌هایی که انجام خواهیم داد، آماده هستیم که این فرد را کمک کنیم.

 

انتهای پیام/ش

رونمایی نرم افزاری به نام آقای سفردر آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.