معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار باید تامین شود که ۷ هزار میلیارد تومان توسط شهرداری‌ها تامین می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در شیراز اظهار داشت: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار باید تامین شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد تومان توسط شهرداری و ۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود.

وی بیان کرد: دولت برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت در محلات هدف بازآفرینی شهری باید ۲۵۰۰ میلیارد تومان به جای مردم سپرده‌گذاری می‌کرد بنابراین با اجازه مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۸ شهریورماه ۹۷ یک میلیارد دلار از صنوق توسعه ملی در اختیار برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت و ظرف مهرماه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی برای برداشت این اعتبار منعقد خواهد شد.

عشایری با بیان اینکه در کل کشور ۲۷۰۰ محله هدف بازآفزینی شهری با ۱۴۱ هزار هکتار مساحت و جمعیت نزدیک به ۱۹ میلیون نفر شناسایی شده است که سالانه به بازآفرینی ۲۷۰ محله ورود خواهیم کرد، گفت: در پایان برنامه ششم توسعه در ۵۰ درصد این محلات طرح بازآفرینی شهری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه بازآفرینی شهری یکی از برنامه‌های جدی دولت برای رسیدگی به مسائل و نیاز‌های اقشار محروم جامعه است، اظهار داشت: بهمن‌ماه سال گذشته برنامه بازآفرینی شهری ابلاغ شد و دولت در خردادماه ۹۷ آیین‌نامه اجرایی این برنامه را مصوب و ابلاغ کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جهت ویژگی خاصی که در این برنامه برای مسکن در نظر گرفته شده بود چند تکلیف ایجاد شد، افزود: براساس آن تمام اراضی دولتی که درون محلات هدف بازآفرینی شهری و یا محلات همجوار آن‌ها قرار دارد باید در اختیار توسعه‌گران قرار گیرد همچنین ابزار‌هایی برای ترغیب توسعه‌گران برای حضور در این محلات باید فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به تخفیفاتی که در صدور پروانه، انشعاب آب، برق، گاز به توسعه‌گران این محلات ارائه می‌شود، عنوان کرد: دولت خود را موظف کرد که تسهیلات ارزان قیمت به توسعه‌گران این محلات ارائه کند به طوری که در مراکز استان‌ها وام ۵۰ میلیونی با سود ۹ درصد و در شهرستان‌ها وام ۴۰ میلیونی با سود ۹ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/پ

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.