معاون نظارت سازمان ملی استاندارد گفت: خودروسازان در تولیدات خود موظف به رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه بوده و خودرو‌های از قبل تولید شده نیز طی ۲ سال ملزم به رعایت این استاندارد هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حیدر مرندی‌مقدم عصر امروز در جلسه شورای استاندارد استاندار لرستان اظهار داشت: تا قبل از اسفند ۹۶ قانون سازمان ملی استاندارد را داشتیم که به قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تغییر کرده و در آن همه دستگاه‌های اجرایی نقش دارند و مکلف‌اند تمام فعالیت‌های خود را در این راستا اجرا کنند.

وی به بحث استاندارد آسانسور اشاره کرد و افزود: سال ۹۵ در ارزیابی که از ۲ هزار و ۷۳۰ آسانسور دستگاه‌های اجرایی انجام دادیم ۹۷.۳ درصد آسانسور‌ها استاندارد نبودند.

معاون نظارت بر اجرای استاندار سازمان ملی استاندارد بیان داشت: در مورد آسانسور دو مشکل داریم، اول در ساختمان‌های جدیدی که آسانسور نصب می‌کنند که مشکل در این زمینه کمتر است.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی ما در بحث اعتبارات گواهینامه‌های استاندارد آسانسور است که این گواهینامه‌ها یکسان بوده و پس از این مدت مجدداً باید تأییدیه اخذ شود.

مرندی مقدم گفت: مشکل ما آسانسور‌هایی هستند که تأییدیه گرفته‌اند، اما پس از طی یک سال از گذشت زمان اخذ گواهینامه نیاز به بازرسی مجدد دارند که این کار در آسانسور‌های ساختمان‌های خصوصی با مشکل همراه است.

وی در مورد مشکلات آسانسور‌های مسکن مهر نیز اظهار داشت: در گذشته به دستور وزیر مسکن در دولت نهم به منظور کاهش هزینه واحد‌های مسکن مهر از دریافت تاییدیه آسانسور معاف شده بدند که با توجه به اهمیت موضوع در دوره اخیر وزیر راه و شهرسازی اخذ تاییدیه آسانسور برای مسکن مهر را اجباری کرده است.

خودروسازان موظف به رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه هستند

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد گفت: خودروسازان در تولیدات خود موظف به رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه بوده و خودرو‌های از قبل تولید شده نیز طی ۲ سال ملزم به رعایت این استاندارد هستند.

 وحید مرندی مقدم شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان اینکه استاندارد‌های ۸۵ گانه برای خودرو‌های وارداتی اعلام و در حال انجام است افزود: از سال ۹۵ استاندارد‌های ٥٥گانه خودرو‌های داخلی به ۸۵ مورد تغییر کرد و در شورای عالی استاندارد و شورای سیاست‌گذاری خودرو مصوب و اعلام شد.

انتهای پیام/پ

وضعیت آسانسورهای مسکن مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.