مقامات اماراتی یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد ماهاتما گاندی را در دبی جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل پایگاه اینترنتی نشنال، بلندترین برج جهان همزمان با جشن یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد ماهاتما گاندی، رهبر جنبش استقلال هند روشن شد و تصویر گاندی به همراه پرچم هندوستان روی این برج نقش بست.

تصویر ماهاتما گاندی همزمان با جشن تولد وی به ارتفاع 100 متر روی برج خلیفه، بلندترین برج جهان به نمایش درآمد.  علاوه بر این بخش های فوقانی برج نیز به رنگ پرچم هند روشن شد. در کنار نمایش تصویر گاندی روی برج خلیفه، نقل قول هایش در خصوص تغییرات نیز برای عموم مردم به نمایش درآمد.

گاندی رهبر جنبش استقلال هند است که با رهبری او شبه قاره هند در سال 1947 از سلطه استعمار انگلیس رهایی یافت. جنبش ضد خشونت و اقدامات او، الهام بخش گروه های حقوق مدنی علیه تبعیض در سراسر جهان است.

وی در دوم اکتبر سال 1869 در گجرات هند متولد شد. پس از تلاش های خستگی ناپذیر او در عرصه استقلال هند از استعمار انگلیس، به عنوان «پدر هند» معرفی شد  و سالروز تولد او نیز به یک جشن رسمی در سراسر هند و برخی از کشورهای جهان تبدیل شد.

یادآور می شود همزمان با سالگرد تولد گاندی، مراسمی با حضور مقامات سفارت هند در امارات و سیاستمداران اماراتی در شهر دبی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار