معاون عملیات پلیس استان کرمان گفت: طی شش ماهه امسال ۶۵۷ هزار تماس از سوی امدادخواهان با مرکز فوریت‌های پلیسی استان برقرار شده که بیش از ۲۸۹ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ بدیع الله سلیمانی، معاون عملیات پلیس استان کرمان گفت: طی شش ماهه امسال ۶۵۷ هزار تماس از سوی امدادخواهان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده که این رقم به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: حدود ۲۸۹ هزارو ۵۰۰ مورد از این تعداد تماس‌ها به صورت حضور ماموران در صحنه و رسیدگی به مسائل و مشکلات امنیتی، انتظامی و ترافیکی امدادخواهان عملیاتی شده است.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: به بیش از ۳۶۸ هزار مورد از این تماس‌ها نیز به صورت راهنمائی و ارشاد تماس گیرندگان رسیدگی شده که این رقم به نسبت شش ماهه نخست سال قبل ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ سلیمانی اظهار داشت: کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جهت راهنمائی و ارشاد امدادخواهان سعی می‌کنند پس از دریافت گزارش اولیه تماس گیرنده به وی آرامش داده و تدابیر لازم جهت حفظ صحنه و مستندات، پیشگیری از گسترش تنش و نا آرامی و دیگر موارد لازم را به امدادخواه یادآور شوند که در این زمینه توصیه می‌شود شهروندان در هنگام تماس با ۱۱۰ ضمن ارائه آدرس دقیق به راهنمایی‌های کاربران توجه کنند.

وی تصریح کرد: مواردی همچون وقوع تصادفات، سرقت، نزاع، جرائم خشن از مصادیق فوریتی محسوب می‌شوند که حضور بموقع پلیس در صحنه در امر کشف، شناسائی و دستگیری مجرمان کارساز است و باید از سوی شهروندان نسبت به موارد غیرفوریتی تفکیک شوند چراکه اعزام نیرو در موارد غیرفوریتی تنها باعث اتلاف وقت تیم اعزامی و عدم نتیجه گیری موثر خواهد بود.

معاون عملیات پلیس استان یادآور شد: امسال طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ در مرکز استان به اجرا در آمد و بدین ترتیب با تماس هر شهروند با پلیس از هر نقطه استان، زنگ مرکز فوریت‌های پلیسی مرکز استان به صدا درآمده و در سریعترین زمان ممکن به فوریت‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ی

طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ در مرکز استان کرمان به اجرا در آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.