بطحایی گفت: اعتبارات بودجه عمرانی را با تخصیص ۱۰۰ درصدی دریافت کردیم هرچند اعتبارات ناچیز بوده است و نمی‌توانیم با سرعت کار را جلو ببریم.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح ۱۷۹۹ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حوزه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و توسعه فزاینده‌ای که در جمعیت دانش آموزی شاهد هستیم، دچار مشکل فضای آموزشی شدیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بارها گفته شده است که یک سوم مدارس ما یا مقاوم سازی نشده یا نیاز به تخریب و بازسازی دارند که این موضوع برای دانش آموزان هم موجب نگرانی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال ۹۷ و علی رغم مشکلات خزانه همه اعتبارات بودجه عمرانی را با تخصیص ۱۰۰ درصدی دریافت کردیم هرچند اعتبارات ناچیز بوده است و نمی توانیم با سرعت کار را جلو ببریم.

کمک‌های خیرین، فاصله با فضای آموزشی مطلوب را کم می‌کند

بطحایی با اشاره به اینکه باید از نمایندگان برای تامین اعتبارات کمک بگیریم، گفت: در کنار این موضوع و به عنوان نماینده‌ای از دولت از خیرین می خواهم با حمایت همیشگی ما را کمک کنند که فاصله ۳۰درصدی فضای آموزشی نامناسب که نگران کننده است؛ به سرعت رفع کنیم تا مدارس ایمن و مطمئن داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سیستم گرمایشی مدارس بیان کرد: خوشبختانه با تلاش انجام گرفته بخاری نفتی غیر استاندارد نداریم و وسایل گرمایشی که ایجاد خطر باشد از مدارس دور می شوند.

بطحایی افزود: براساس ضرب الاجل که برای استان ها داشتیم موارد خطر آفرین از فضای آموزشی دور می‌شوند به عنوان مثال ممکن مدرسه‌ای بخاری کاری ایمن داشته باشد اما در فضای نامناسب باشد که خطر آفرین خواهد بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم براساس اعتبارات پیش بینی شده در فاصله امسال تا پایان سال تحصیلی بتوانیم وسایل متناسب و ایمن با مدارس و فضای آموزشی داشته باشیم که البته تلاش‌هایی برای دستیابی به سیستم‌های ایمن گرمایشی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار