استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ایجاد روحیه امید در بین جوانان گفت: هنرمندی دستگاه‌های اجرایی در ایجاد فضای اعتماد سازی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مهدی مروج الشریعه  استاندار خراسان جنوبی یکشنبه شب در ستاد سامان‌دهی امور جوانان خراسان‌جنوبی گفت: در شرایطی که به دلایل عدیده روحیه یأس و ناامیدی و نشر مسائل منفی ذهن جوان را انباشته کرده ایجاد نشاط و شادمانی یک مؤلفه مهم است.

وی با اشاره به فعالیت ۹۶ گروه معاند ضد انقلاب و مردم ایران افزود: هدف همه این گروه‌های معاند آسیب رساندن به جوانان از ابعاد مختلف و تجزیه ایران اسلامی است و  شناخت توطئه های آنان نیز حائز اهمیت است.

مروج الشریعه با بیان اینکه ذهن جوان را باید از امید و نشاط پر کنیم، ادامه داد: نباید اینگونه تصور شود که وقتی سخن از مراسم جشن به میان می‌آید مقصود برگزاری برنامه‌های متضاد با فرهنگ بومی و دینی ما است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث ایجاد امید در بین جوانان می‌شود اطلاع آنان از فعالیت‌هایی است که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه جوانان انجام می‌دهند و از این جهت اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی  باید یک کانال به نام دبیرخانه یا ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد کرده و اقدامات و فعالیت‌های این حوزه توسط دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه نباید چشم خود را به روی واقعیت ها ببندیم و از طرف دیگر نباید سیاه نمایی نیز کنیم، گفت: پاکی دل جوان موجب می‌شود که گاه با یک نشست صمیمی اعتماد او به جامعه برگردد.

 مروج الشریعه گفت: نباید این تصور را داشته باشیم که همه حرف‌هایی که یک جوان می زند از روی عناد و یا تحت تأثیر شبکه های مجازی است بلکه او خواسته‌های به حقی دارد که باید توسط مدیران و مسئولان شنیده شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:  یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار در حوزه جوانان راه اندازی تالارهای گفت و گو در دانشگاه های مختلف خراسان جنوبی است چرا که از جهات مختلف زمینه رشد جوان دانشجو را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه هنرمندی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در ایجاد فضای اعتماد سازی است، اظهار کرد: چقدر جوانانی را که با علاقه در گروه‌های جهادی شرکت می‌کنند پاس داشته شده اند در حالی که این قشر از جوانان می‌توانند در جامعه بسیار نقش آفرین و تأثیرگذار باشند.
مروج الشریعه یادآور شد: سیره و سنت معصومین بر این بوده است که حتی سخنان مخالفان و منتقدان را بشنوند از این رو چه اشکالی دارد که جوانان در تشکل‌های مناسبی گردآوری شد و همه بحث های مد نظر خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/ ط آ

برگزاری ستاد سامان‌دهی امور جوانان خراسان‌جنوبی

برچسب ها: استانداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.