تولید کنندگان و شرکتهای دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی استان ، آبان امسال در چهارمین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی در مصلی تهران حضور پررنگی خواهند داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  احمدی زاده، سرپرست بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان گفت: نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی یکی از پر بازدیدکننده ترین نمایشگاههای کشور است که حضور خراسان جنوبی در آن فرصت مناسبی برای معرفی قابلیتهای گیاهان دارویی استان به سرمایه گذاران است.


وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای محصولات مزیت دار دارای ارزش بالای دارویی مانند زرشک، زعفران، عناب، آنغوزه، آویشن و خار شتر است افزود: تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان استان می توانند با حضور در این نمایشگاه، آخرین محصولات خود را با فناوری های جدید به سرمایه گذاران و مشتریان خارجی معرفی کنند.


احمدی زاده افزود: در این نمایشگاه همچنین طرحهای فناورانه و پژوهشی برتر مرتبط با گیاهان دارویی به سرمایه گذاران معرفی می شوند.


سرپرست بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی گفت:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همه ساله از سه طرح برتر هر استان حمایت می کند که این حمایتها به صورت کمک های بلاعوض یا تسهیلات بدون بهره بلند مدت است.


احمدی زاده افزود: در سه دوره گذشته برگزاری نمایشگاه ملی گیاهان دارویی 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به طرحهای فناورانه خراسان جنوبی کمک مالی شده است.


وی گفت: در این نمایشگاه همچنین از فرصت جذب گردشگر در فصول برداشت زرشک و زعفران استفاده و در قالب بروشورهایی تورهای گردشگری را دعوت به دیدن این مزارع خواهیم کرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی هم در این کارگروه گفت:قابلیتهای بالای گیاهان دارویی استان باید به خوبی در این نمایشگاه به سرمایه گذاران معرفی شوند تا در اقتصاد استان تحول ایجاد شود.


عابدی افزود: برای طرحهای سرمایه گذاری باید کمیته ای تخصصی تشکیل شود تا طرحهای دارای قابلیت سرمایه گذاری و ارزش افزوده بالا به سرمایه گذاران معرفی شوند.


وی با بیان اینکه گیاهان دارویی خراسان جنوبی باید با فناوری های جدید، بسته بندی و به بازار عرضه شود گفت: شرکتهای دانش بنیان در این زمینه باید ورود جدی تری داشته باشند و با تجاری سازی محصولات جدید و بازاریابی مناسب، سرمایه گذاران و تجار را با گیاهان دارویی فراموش شده استان آشنا کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: نمایشگاه ، داوریی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.