کاروان ورزشی ایران با ۴۹ سهمیه در سومین دوره المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در حالی که بزودی بازی های المپیک جوانان 2018 آغاز می شود، سومین دوره از بازی های المپیک تابستان جوانان به میزبانی بوئنوس آیرس آرژانتین از 14 مهر تا 26 مهر برگزار می شود.این مسابقات اولین دوره از مسابقات تابستانی است که در خارج از قاره‌ی آسیا برگزار می‌شود. رای گیری برای انتخاب میزبان این دوره از مسابقات در اجلاس کمیته بین المللی المپیک در شهر لوزان انجام شد . طی بررسی های انجام شده 206 کشور و حدود 3834 ورزشکار در این رقابت شرکت می کنند. در المپیک جوانان آرژانتین  241 رویداد در 32 رشته ورزشی برگزار می شود.

کاروان ورزش ایران که در دو دوره پیشین المپیک جوانان (2010 سنگاپور و 2014 چین) شرکت داشت و در دوره سوم بازی های المپیک تابستان نیز حضور خواهد داشت . این کاروان به سرپرستی اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر فدراسیون های ورزشی کمیته ملی المپیک عازم آرژانتین می شود.

افزایش سهمیه کاروان اعزامی به بازی های المپیک جوانان 2018

ایران در سومین دوره المپیک جوانان آرژانتین 2018 ،  با 49 سهمیه در 17 فدراسیون و 19 رشته صاحب سهمیه شده است و در برخی فدراسیون ها مانند کشتی و قایقرانی در بیش از یک رشته سهمیه داریم. از مجموع 49 سهمیه شامل 34 سهمیه در بخش پسران و 15 سهمیه در بخش دختران، ترکیب کاروان ایران را تشکیل می دهد . سهمیه کاروان ورزشی ایران در این دوره از المپیک چوانان نسبت به دو دوره قبل افزایش یافته است .

عملکرد ایران در دوره دوم المپیک جوانان قابل قبول بود 

در دومین دوره المپیک جوانان به میزبانی ناینجینگ چین ، کیوان صحنه و محمدرضا شبیری در والیبال ساحلی، نجمه خدمتی در تیراندازی، سعید کلانتری در سوارکاری، کیمیا علیزاده، مهدی اسحاقی و دانیال صالحی مهر در تکواندو، سعید رضازاده و رضا بیرالوند در وزنه‌برداری، رامین صفویه در جودو، جواد شوریابی، آریان زرعکانی و محمدرضا رحمانی در دوومیدانی ، کرامت عبدولی و محمد آقانیا در کشتی فرنگی 26 ورزشکار اعزامی کشورمان به نانجینگ بودند و در نهایت امر ورزشکاران کشورمان توانستند به 6 مدال ( 3 طلا و 3 برنز ) دست پیدا کنند. در دومین دوره المپک تابستان جوانان کاروان ایران حدود 38 درصد کاروان ایران موفق به کسب مدال از این بازی ها شد و عملکرد قابل قبولی را  نسبت به  دوره قبل از خود بر جای گذاشت.

کسب اولین مدال طلا در تکواندو و جودو در المپیک جوانان چین 

 در المپیک ناینجینگ چین 2014 ایران 16 ورزشکار حضور داشتند که موفق به کسب سه مدال طلا و سه مدال برنز شدند . ایران در اولین دوره 2010 سنگاپور توانسته بود با به دست آوردن 2 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز در رتبه بیست و ششم را کسب کند. علاوه براین کاروان 16 نفره ایران در دومین دوره بازی های المپیک نانجینگ با 2 دستاورد مهم ، کسب اولین مدال طلای بانوان در بازی های المپیک توسط پرچمدار ایران  کیمیا علیزده  در رشته تکواندو و کسب اولین مدال طلای رشته جودو در بازی های المپیک را برای خود در این دوره به ثبت رساند.

تمام رشته های اعزامی به آرژانتین  شانس مدال دارند 

پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک جوانان 2018  آرژانتین محمد نصرتی ملی پوش کشتی فرنگی در مراسم افتتاحیه این بازی ها شرکت می کند.در  این دوره از بازی های  المپیک جوانان 2018 آرژانتین تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات دو برابر شده است که  در نتیجه  شانس  کسب مدال ایران نیز افزایش یافته است. طبق گفته رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به آرژانتین در تمام رشته های اعزامی شانس مدال خواهیم داشت. با تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، 2000 ، 1000 و 500  دلار میزان پاداش مصوب اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای مدال آوران طلا، نقره و برنز ایران در بازی های المپیک جوانان است. با توجه به محدود بودن تعداد ورزشکاران و گفته های سرپرست کاروان اعزامی توقع بر آن است که کاروان ورزشی ایران دست پر از بازی های المپیک تابستانه 2018 آرژانتین بازگردند. 

کسب اولین سهمیه در رشته سابر شمشیربازی

در این راستا با تعدادی از روسای فدراسیون درباره ملی پوشان اعزامی به المپیک آرژانتین گفتگو کردیم.

یکی از شیرین ترین سهمیه ای که ایران برای المپیک  جوانان کسب کرده است سهمیه شمشیربازی است. ایران برای نخستین ‎بار در تاریخ شمشیربازی ایران با یک سهمیه در بازی‎های المپیک جوانان حضور خواهد داشت. امیر حسین شاکر در اسلحه سابر تنها ملی پوش شمشیر بازی ایران در المپیک تابستانی جوانان 2018 آرژانتین است.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیر بازی  گفت :  تمام اقدامات لازم را برای آماده سازی امیر حسین شاکر انجام داده ایم . این بازیکن در تاریخ 9 مهر به المپیک جوانان به آرژانتین اعزام می شود . کسب سهمه المپیک جوانان برای ایران بسیار ارزشمند است . این بازیکن زیر نظر پیمان  فخری و امین قربانی در حال تمرین است و تمام تلاش هایمان را انجام داده ایم . در المپیک جوانان بهترین ها دنیا به رقابت می پردازند و امیدواریم بتوانیم نتیجه قابل قبولی را کسب کنیم.

سه سهمیه برای اولین بار در المپیک جوانان قایقرانی کسب کردیم 

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی بیان کرد : برای اولین بار است که ما در قایقرانی توانستیم سه سهمیه کسب کنیم و در این مسابقات حضور پیدا کنیم . دو کسب سهمیه در قهرمانی جهان در اسپانیا و دیگری در  قهرمانی آسیا سنگاپور انجام شده است. هانیه بیداد  بانوی کرمانشاهی در قهرمانی آسیا کسب سهمیه کرد  و این ملی پوش  تمرینات خئد را به طور منظم پی گیری کرده است .دیگر ملی پوش بانوان نیروانا اسد بیگی از استان تهران در قهرمانی جهان اسپانیا با کسب مقام دومی در ماده اسلالوم سهمیه المپیک جوانان را کسب کرد و با توجه به عملکردش می تواند نتیجه خوبی را در المپیک جوانان کسب کند.  بیرانود  تنها ملی پوش آقا قایقرانی است که تمرینات خود را به خوبی پی گیری کرده است . فدراسیون قایقرانی دوست دارد در المپیک جوانان مدال کسب کند اما برای رشته ما مدالی پیش بینی نشده است.

تیم ملی جودو با هدف کسب تجربه راهی المپیک جوانان شده است 

امیر حسین سیاحی رئیس فدراسیون جودو درباره ملی پوشان اعزامی به المپیک جوانان آرژانتین بیان کرد : در المپیک جوانان دو نماینده ، یک نفر در بخش دختران و یک نفر در بخش پسران با هدف کسب تجربه راهی این مسابقات می شوند. هدف اصلی فدراسیون حضور پر رنگ و موفق در المپیک 2022 جوانان است و به همین منظور برنامه ریزی های لازم برای رده پایه در جودو را آغاز کردیم.

احمدیان برای کسب مدال با 31 نفر به رقابت می پردازد

تنیس روی میز با یک ورزشکار پسر امین احمدیان در المپیک جوانان 2018 آرژانتین شرکت خواهد کرد.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره وضعیت امین احمدیان گفت :  احمدیان تنها نماینده ایران در بازی های تنیس روی میز المپیک جوانان تمرینات خود را زیر نظر میعاد مکیف سر مربی خود پی گیری می کند . برای این بازیکن حریف تمرینی های خوبی از بازیکنان اعضای تیم ملی بزرگسالان همچون افشین نوروزی ، حمیدرضا طاهر خانی در حال تمرین است . طبق گروه بندی احمدیان جزو افراد مدال گیر نیست اما شانس خواهد داشت . در تنیس روی میز باید برای کسب مدال با 31 نفر رقابت کرد و بسیار دشوار است . تمام رقبا از بهترین های جهان هستند و اگر روز این بازیکن باشد می تواند همچون نوشاد عالمیان و قهرمانی جهانی آسیا می تواند مدال کسب کند .این بازیکن به منظور شرکت در رقابت ها  بامداد 10 مهر ماه به آرژانتین اعزام می شود.

با وجود مشکلات مالی ملی پوشان کاراته می توانند بر روی سکو قرار بگیرند

محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته اظهار کرد  : در اردوی آمادگی تیم جوانان حاضر شدم و از نزدیک روند تمرینات ملی پوشان را بررسی کردیم و کادر فنی تیم‌ها و کاراته کا‌های ما با وجود برخی از کمبود‌ها و مشکلات مالی بسیار خوب توانستند که آماده شوند و سرمربیان ما تلاش کردند خلا‌هایی که به دلیل بحث مالی وجود دارد را با برنامه مناسب جبران کنند و من مطمئنم در المپیک آرژانتین ملی پوشان ما می‌توانند روی سکو‌های قهرمانی قرار بگیرند و برای کاروان ورزشی ایران افتخار آفرینی کنند.

یکی از مشکلات مشترک فدراسیون های اعزامی به بازی های المپیک جوانان 2018  آرژانتین مشکلات مالی است که همگی از این بحران رنج می برند. متاسفانه اگر تیم های پایه از نظر مالی تامین نشوند رده بزرگسالان تیم های ملی نمی توانند از بازیکنان خوب تغذیه شوند.


بیشتر بخوانید : برنامه مسابقات المپیک جوانان اعلام شد

رحیمی: در ۲۱ رشته شرکت کننده داریم / رویکردمان بیشتر آموزشی و فرهنگی است

صد‌ها دونده به آرژانتین می‌روند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار