عظیمیان گفت: اراضی ملکی سازمان ملی زمین با کاربری ورزشی و فرهنگی تنها با قیمت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

فضاهای فرهنگی و ورزشی با قیمت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه هجدهمین نمایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با بیان اینکه طرح سامانه املاک و اسکان هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است، اظهار کرد: این طرح اشکالاتی در ساختار خود دارد که اصلاحیه آن را به مجلس ارسال کرده‌ایم.

وی از ابلاغ دستورالعملی برای تسهیل در تأمین اراضی مورد نیاز برای ساخت فضاهای عمومی شامل بناهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی در شهرهای محروم خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل و برای رفاه حال مردم در شهرهای کم برخوردار زمین به صورت رایگان و با حفظ بقای دائمی مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نماینده دولت بر عرصه و با قید مهلت 3 سال برای ساخت فضای فرهنگی یا ورزشی طبق طرح مصوب و با صورت جلسه به شهرداری، هلال احمر و نهاد کتابخانه عمومی استان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه هدف از ارائه این پیشنهاد توسط سازمان ملی زمین و مسکن به وزارت راه و شهرسازی، تسهیل دسترسی شهروندان شهرهای کم برخوردار به امکانات ورزشی و فرهنگی است، گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی توانستیم این دستورالعمل را به تمام استان‌ها ابلاغ کنیم.

عظیمیان به دستور رئیس جمهور درباره پروژه بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: در صورتی که اراضی ملکی سازمان با کاربری ورزشی و فرهنگی هم در محلات موضوع برنامه بازآفرینی شهری و هم در سایر مناطق شهری موجود باشد، اولویت واگذاری با اراضی واقع در مناطق بازآفرینی شهری خواهد بود.

وی تأکید کرد: از سه‌شنبه هفته گذشته بخشنامه ابلاغ شده است و امروز نامه‌ای به استانداران ارسال شده تا تسهیلات جدید با حفظ مالکیت زمین در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: مردم از این فضاها تنها با قیمت یارانه‌ای استفاده خواهند کرد.

عظیمیان در پایان گفت: در بشخنامه مذکور اولویت به بافتهای فرسوده است که در بهمن ماه سال گذشته حدود 30 درصد زمین‌ها به بافت‌های فرسوده اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

سامانه املاک و اسکان اشکالاتی در ساختار خود دارد

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار