مدیر اجرایی ترمینال سلام از پیشرفت ۹۵ درصدی این ترمینال خبر داد و افزود:این ترمینال کاملا توسط طراحان و معماران متخصص ایرانی طراحی و ساخته شده است.

پیشرفت 95 درصدی ترمینال سلامبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همدانچی مدیر اجرایی پروژه ترمینال سلام در حاشیه بازدید از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ترمینال سلام باند جدید طراحی و ساخته شده است، گفت: طی یک سال گذشته محوطه سازی این ترمینال آغاز شده و هم اکنون 32 هکتار از آن مربوط به محوطه سازی و 7 هکتار مربوط به فضای سبز است.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت ترمینال سلام سعی کرده‌ایم از تجربیات غلط و اشتباه ترمینال‌های گذشته استفاده نکنیم افزود: در این ترمینال یک لاین اختصاصی برای تاکسی‌ها، دو لاین برای خودروهای شخصی و یک لاین برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی پروژه ترمینال سلام توضیح داد: در ساخت این ترمینال یک زیرگذر طراحی شده و مسافران بعد از پارک خودروهای خود در پارکینگ‌ها از طریق یک شاطر لاین به ترمینال سلام وارد می‌شوند.

همدانچی ادامه داد: برای ترمینال سلام چندین پارکینگ به ظرفیت خودرو ساخته شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمامی پارکینگ‌ها اقدامات روشنایی و آسفالت‌کاری جاده‌های اختصاص این ترمینال به اتمام رسیده و در حال انجام فضای سبز و گیاه‌کاری هستند.

مدیر اجرایی پروژه ترمینال سلام از پیشرفت 95 درصدی ترمینال سلام خبر داد و افزود: این ترمینال به متراژ 55 هزار متر در سه طبقه طراحی شده و ظرفیت 4ونیم میلیون مسافر را دارد.

همدانچی یادآور شد: در ابتدای طراحی، این ترمینال برای یک و نیم میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود اما بعد از بازدید و دستور وزیر راه و شهرسازی ظرفیت این ترمینال به 4ونیم میلیون مسافر تغییر کرد.

وی اظهار کرد: در ابتدای ساخت عمده خریدهای این ترمینال انجام شده بود و بعد از تغییر ظرفیت مسافر تنها برخی از تجهیزات تغییر کرد.

مدیر اجرایی پروژه ترمینال سلام با بیان اینکه دو پله برقی این ترمینال در گمرک به دلیل ایجاد تحریم‌ها باقی مانده بود افزود: روز گذشته این پله برقی‌ها ترخیص شد و هم اکنون تمامی تجهیزات آماده و ریل‌های لازم برای پله‌های برقی نصب شده است.

همدانچی درباره معماری این ترمینال گفت: در این ترمینال یک گالری خاص برای نمادهای ایرانی در نظر گرفته شده و در طراحی این ترمینال از 10 معمار تراز اول کشور دعوت کرده‌ایم.

وی توضیح داد: ساخت اپرون‌ها به اتمام رسیده و ما برای ترمینال سلام 74 هزار متر اپرون در نظر گرفته‌ایم همچنین برای پروازهای باریک نیز اپرون‌های خاصی در نظر گرفته‌ایم.

مدیر اجرایی ترمینال سلام گفت: طراحی این ترمینال کاملا توسط طراحان و معماران متخصص ایرانی ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار