عاشوری از رشد 50 درصدی ترانزیت بار از طریق حمل ونقل ریلی خبر داد.

رشد ۵۰ درصدی ترانزیت بار/ حمل ونقل ترکیبی از طریق بخش ریلی توسعه می یابدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عاشوری قائم مقام شرکت راه‌آهن در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سازمان همکاری‌های راه‌آهن‌ها با بیان اینکه در این کنفرانس 18 کشور از جمله چین، روسیه، آسیای میانه، قفقاز و اتحادیه اروپا عضو هستند افزود: این سازمان وظیفه طراحی کریدورهای بین اعضا را برعهده دارد و تدوین قوانین و مقررات و همچنین برگزاری جلسات کاری و برطرف شدن مواضع ترانزیت کشورها را نیز بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: قدمت این کنفرانس بیش از  50سال است و در قالب شورای بین‌المللی فعالیت می‌کند.

عاشوری با اشاره به اینکه این سازمان در اتحادیه شوروی بود و پس از فروپاشی، سایر کشورهای عضو تصمیم گرفتند که محل یا سازمان را تغییر دهند،درباره برنامه این سازمان که امروز در تهران برگزار شده است، گفت: سعی خواهیم کرد زمینه همکاری کشورها برای تبادل کالا و معرفی کریدورها تقویت کنیم.

عاشوری توضیح داد:‌ ایران جزو کریدورهای رسمی به شمار می‌رود و کریدور مسیر ایران به سمت پاکستان به عنوان کریدورهای مهم دسترسی در اجلاس به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بررسی مشکلات مرزی، کاهش زمان توقف قطارها در نقاط مرزی و مشکلات موجود در گمر‌ک‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قائم مقام شرکت راه‌آهن اظهار کرد‌: این اجلاس فرصت خوبی را در بین شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی فراهم می‌کند که با همکاری یکدیگر بتوانند زمینه فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

عاشوری با اشاره به اینکه امسال میزان ترانزیت بار رشد 50 درصدی داشته است، افزود: افزایش حمل سوخت از کشورهای ازبکستان و ترکمنستان و حمل کالاهای چوبی و مواد معدنی زمینه‌ساز رشد ترانزیت شده است.

وی یادآوری کرد: در حوزه صادرات نیز که عمده آنها سیمان و مواد معدنی بوده رشد 11 درصدی داشته‌ایم.

قائم مقام شرکت راه‌آهن بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در وزارت راه و شهرسازی مورد توجه بوده،پیگیری بحث لجستیک و اجرایی شدن دستور العمل در قالب آپرین است که در شورای عالی ترابری پیگیری می‌شود.

عاشوری افزود: تلاش خواهیم کرد با اتصال بخش ریلی به جاده‌ای، هوایی و دریایی حمل ونقل ترکیبی را گسترش دهیم.

قائم مقام شرکت راه‌آهن گفت: شرکت راه‌آهن آمادگی لازم برای مقابله با مشکلات تحریم‌ها را دارد و صاحبان بار در این بخش نگران مشکلات بیمه ای نباشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به زودی مشکلات ترانزیتی را حل خواهیم کرد و در آینده نزدیک شاهد رشد این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/

صاحبان بار نگران مشکلات بیمه ای نباشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار