سلمان نژاد گفت: برای رسیدن به اهداف خود سندی با عنوان «سند ملی سالمندان» تدوین کردیم که فاز عملیاتی آن در حال برنامه ریزی است.

«سند ملی سالمندان» تهیه شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سلمان نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور صبح امروز(شنبه) به مناسبت روز سالمند در مراسم گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان،  اظهار کرد: هر ساله ۷۰۰ هزار سالمند  به جمعیت کشور اضافه می شود.

وی با بیان اینکه در استان تهران یک میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند وجود دارد، افزود: نسبت جنسی زن و مرد سالمند در استان تهران به طور مساوی یکسان است.

سلمان نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه در سال های آتی در کشور ما از هر سه نفر یک نفر سالمند است، در این زمینه ما برای رسیدن به اهداف خود سندی با عنوان «سند ملی سالمندان» تدوین کردیم که فاز عملیاتی آن در حال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه سالمندی یک فرصت است نه تهدید، تاکید کرد: سالمندان آینده، جوانان امروز هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور تاکید کرد: بنیاد ها و NGO های سالمندی موفق ترین تشکل های سازمانی هستند و سالمندان به دلیل اینکه دچار انزوا نشوند، می توانند در این انجمن ها نقش فعالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه لایحه حقوقی سالمندان از یک سال پیش به همت مرکز تحقیقات قم در حال تدوین است، افزود: امید است امسال این لایحه برای تصویب از طریق دولت به مجلس برسد و در این زمینه قوانین خوبی تدوین شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار