نظم ده گفت: اگر سالمندان را بی برنامه از جامعه حذف کنیم، از توسعه عقب مانده ایم.

جمعیت سالمندان روز به روز در حال افزایش است/ برنامه راهبردی برای سالمندان نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز(شنبه) به مناسبت روز سالمند در مراسم گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان، کاظم نظم ده مدیر کل دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور اظهار کرد: فرهنگ دینی و ملی ما سرشار از ارتقای کرامت سالمندی است و در این زمینه در جامعه جهانی خدمات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سالمندی یکی از مراحل لذت بخش زندگی است، عنوان کرد: جمعیت سالمندی رو به روز در حال افزایش است و در این زمینه بسیاری از کشور ها برنامه راهبردی را پیش گرفته اند.

نظم ده بیان کرد: خدمات سالمندی افزایش یافته است و اگر روز به روز برای سالمندان با تفکر برنامه راهبردی داشته باشیم، ایمان داریم پتانسیل بالقوه سالمندی در توسعه کشور موثر واقع خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر سالمندان را بی برنامه از جامعه حذف کنیم از توسعه عقب مانده ایم، ادامه داد: در کشور دستگاه های مختلفی چون تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد به امور سالمندان می پردازند اما ما در کشور یک برنامه راهبردی برای سالمندان نداریم.

مدیر کل دفتر توانمندسازی بهزیستی گفت: با یک برنامه ملی و کلی می توانیم بسیاری از مشکلات سالمندان را حل کنیم، چرا که یکی از اصلی ترین مشکلات سالمندان مشکلات اجتماعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار