سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز باید خدمات دوچندانی را در حوزه اجتماعی و سلامت برای بازنشستگان در نظر بگیریم.

لزوم توسعه ارائه خدمات به بازنشستگان در حوزه اجتماعی و سلامتبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز پرداخت تسهیلات وام ضروری بازنشستگان کشور که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری وظیفه حمایت از جامعه‌ای را برعهده دارد که سال‌ها در نظام تعلیم و تربیت، نظام آموزشی، دانشگاه و سنگر‌های دیگر تلاش کردند و شاهد بالندگی و پیشرفت کشور بوده اند.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم خدمات متفاوتی را به بازنشستگان کشور ارائه دهیم، عنوان کرد: امروز باید خدمات دوچندانی را در حوزه اجتماعی و سلامت برای این افراد در نظر بگیریم.

محسنی بندپی ادامه داد: ارائه خدمات در حوزه سلامت به سالمندان و بازنشستگان بر اساس نوع بیماری آن‌ها با بیماری در سنین جوانی و میانسالی افراد تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد انجام شده سرطان در میانگین سنی ۵۸ سال بر افراد وارد می شود، ادامه داد: دریافت خدمات شیمی درمانی و بیماری های صعب العلاج هزینه های طاقت فرسایی را به افراد سالمند تحمیل می کند.

محسنی بندپی بیان کرد: جمعیتی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که از این تعداد ۸۰۶ هزار نفر بالای ۶۰ سال سن دارند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اولین راهبرد این است که بیمه تکمیلی را برای بازنشستگان از شرایط خاصی برخوردار کنیم که دغدغه پرداخت هزینه های سلامت را نداشته باشند، افزود: دومین مسئله پیش رو حمایت های اجتماعی است. در حالی که میانگین دریافت حقوق یک بازنشسته بین ۲ تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، اما در شرایط فعلی با حمایت های ویژه این دولت توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که هم حداقل حقوق بگیران جامع کار و کارگری افزایش یابند و هم مستمری این افراد روند رو به رشدی را داشته باشد.

محسنی بند پی افزود: حمایت های اجتماعی و موردی یکی از راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری از وام قرض الحسنه بهره مند شدند و قرار است تا پایان سال ۹۷ این تعداد به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار