استاندار قزوین گفت: استاندارد سازی امکانات و به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی‌ها برای کاهش خسارات ناشی از حوادث ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با آتش نشانان گفت:: با افزایش تکنولوژی، خودرو‌ها، کارخانه ها، منازل مسکونی و مراتع در معرض تهدید قرار می‌گیرند به همین منظور باید تجهیزات و امکانات در آتش نشانی‌ها به روز و استاندارد سازی شوند.

زاهدی با تاکید بر حمایت شهرداری‌ها از آتش نشانی‌ها گفت: باید علاوه بر تامین تجهیزات و نیروی لازم، در شهرسازی‌ها به نکات ایمنی توجه شود تا شاهد بروز حوادث کمتری در استان باشیم.

وی با بیان اینکه باید در طراحی ساخت خودرو و شهرسازی‌ها پیش بینی لازم برای پیشگیری از حوادث صورت گیرد، افزود: در کنار آموزش آتش نشانان باید به آموزش همگانی توجه جدی شود تا خود مردم با آگاهی از چگونگی مواجهه با حوادث احتمالی در کاهش خسارات وارده به آسیب دیدگان دخالت کنند.

استاندار افزود: آموزش استفاده از ابزار و پیشگیری از حوادث در میان مردم اهمیت دارد، همکاری با آتش نشانان و ماموران و دخالت غیر فنی باید در اموزش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی بیان کرد: با توجه به اینکه عده‌ای از آتشنشانان در استان در آستانه‌ی باز نشستگی قرار داراند، باید تامین نیرو‌های جایگزین آتش نشانان در اسرع وقت مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: باید برای محدوده‌های خارج از شهر تدبیر شود تا از ایستگاه‌های اتش نشان داخل شهر‌ها کمتر استفاده شود.

استاندار برای بیمه حوادث و مسئولیت ماموران آتش نشانی نیزقول دادکه اقدام لازم از سوی مدیران ذی ربط انجام شود.

انتهای پیام/

دیدار ماموران آتش نشانی قزوین با استاندار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.