مدیرکل کل بهزیستی قزوین گفت:در سال ۹۶ و ۹۷ با مداخلات مرکز اورژانس اجتماعی از ۶۰ خودکشی در قزوین جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در دوره آموزشی مداخلات تخصصی در بحران خودکشی برای کارکنان اورژانس اجتماعی گفت : بر اساس آمار‌ها شیوع خودکشی بیشتر در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ است.

وی اضافه کرد: این سنین شروع بحران نوجوانی، بلوغ و هویت است و فرد در برخورد با چالش‌های مختلف و در ورود به جامعه دچار مشکلاتی می‌شود که گاهی در نهایت خودکشی را راه حل نهایی برای مشکلات خود می‌داند.

وارثی ادامه داد:مسایل و اختلالات روانی، اختلافات خانوادگی از جمله دلایل مهم برای اقدام به خودکشی در افراد است.

وارثی از شهروندان خواست در صورت داشتن تمایلات و افکار خودکشی و یا مواجهه با فردی که چنین فکری را دارد فورا مساله را با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در میان بگذارند.

به گفته وی، مرجع رسمی اعلام آمار خودکشی‌های منجر به فوت، سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: با توجه به اینکه اکثرا موارد اقدام به خودکشی به مرکز اورژانس اجتماعی گزارش نمی‌شود و مردم به آتش نشانی و پلیس اطلاع می‌دهند برهمین اساس تفاهم نامه مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی، مرکز فوریت‌های اورژانس، پلیس، آتش نشانی و مرکز اورژانس اجتماعی منعقد شد که در پی این تفاهم نامه هر شهروندی که اقدام به خودکشی را به یکی از این مراکز اعلام کرد نهاد‌ها ملزم‌اند به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

شیوع خودکشی بیشتر در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.