رییس شورای هیات‌های مذهبی قزوین گفت: نماز ظهر عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

حجت مددخانی رییس شورای هیات‌های مذهبی قزوین گفت: نماز ظهر عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خیابان شهدا برگزار می‌شود و طبق سنوات گذشته، دسته‌های عزاداری مسیر خیابان شهدا تا امام زاده حسین (ع) را سپری خواهند کرد.

مددخانی اعلام کرد: قزوین شهر سنت‌های دیرینه این روز‌ها درحال برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی است که برخی از هیات‌ها در مساجد و حسینیه‌ها و برخی نیز در منازل به عزاداری می‌پردازند.

رییس شورای هیات‌های مذهبی قزوین گفت: ۵۰۰ هیات عزاداری در مرکز استان با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت دهه نخست محرم به عزای سیدالشهدا (ع) نشستند.

وی در خصوص بودجه اختصاص یافته به هیات‌های مذهبی استان قزوین افزود: هزینه هیات‌های مذهبی بیشتر بر پایه نذورات مردمی است و اداره کل اوقاف و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین هزینه بسیار ناچیزی را به هیات‌های مذهبی می‌پردازند و حواله‌ای برای تنظیم بازار در اختیار این هیات‌ها قرار می‌دهند.
 
مددخانی گفت: هیات‌های عزاداری به صورت دسته‌های مردمی از شب ششم محرم تا شب عاشورا به طبل زنی، زنجیر زنی و سینه زنی در مکان‌های مشخص شده شهر قزوین اقدام می‌کنند، همچنین به مناسبت روز تاسوعا نیز در سطح شهرستان قزوین برای روز تاسوعا از ابتدای خیابان شهدا تا امامزاده حسین (ع) مسیر عزاداری مهیا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار