مردم خنج آب انبار‌ها را برای ذخیره آب باران لایروبی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصر ناسک رییس اداره اوقاف و امور خیریه خنج با اشاره به اینکه استفاده از آب انبارها، راه کاری برای جبران خشکسالی در خنج است، گفت: با آغاز پائیز، مردم خنج اقدام به لایروبی آب انبار‌ها کردند تا بتوانند آب باران را ذخیره کنند.

وی با بیان این که حدود هزار آب انبار در شهرستان خنج وجود دارد، تصریح کرد: هر آب انبار ظرفیت ذخیره سازی حدود ۲ هزار متر معکب آب را دارد که معمولا در سال‌های پربارش، افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب ذخیره می‌کنند.

ناصر ناسک گفت: بخش زیادی از جمعیت روستایی و عشایر این شهرستان از آب انبار‌ها برای تامین آب آشامیدنی خود استفاده می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خنج ادامه داد: در چند سال گذشته که میزان بارش باران کم شده است، مردم این شهرستان به سوی ساخت آب انبار رفته اند که با کمک یک میلیارد تومانی خیران، ۵ حلقه آب انبار در خنج در حال ساخت است و امیدواریم این تعداد تا پایان امسال به ۹ حلقه افزایش یابد.

ناصر ناسک با اشاره به اینکه ۱۱ آب انبار در شهرستان خنج در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، افزود: بیش از ۹۰ درصد از آب انبار‌های خنج وقف شده است.

انتهای پیام/ن

لایروبی آب انبارهای خنج

برچسب ها: سازمان اوقاف ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار