معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: عملیات لایروبی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های درون شهری تحت نظارت شهرداری در جهت آمادگی در برابر تغییرات جوی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر رحیمی با بیان اینکه مسیر۴ونیم کیلومتر از کانال آبشوران محدوده خیابان دلگشا و پل چوبی لایروبی و لجن کشی انجام شده است گفت: ۱۴کیلومتر دیگر از مسیر رودخانه قره سو تا مسیر تنگ کنشت و کانال چم بشیر و کیهانشهر در حال انجام می‌باشد.

وی بیان کرد:یکی از مشکلات در فصل بارندگی آب گرفتگی معابر، است که گا‌ها موجب اختلال در رفت وآمد ومعضلات شهری و شهروندی شده و منجر به راه افتادن سیلاب میشود. طبق تبصره۶ماده۹۶ قانون شهرداری‌ها، نگهداری اراضی کوچه‌های عمومی پیاده رو‌ها وبستر رودخانه‌های در محدوده شهر که مورد استفاده عموم است بر عهده مدیریت شهرداری‌هاست.

معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال۱۳۶۱ و آیین نامه مربوط به بستر وحریم رودخانه‌ها یاد آور شد: آب‌های جاری در رود‌ها وکانال‌های عمومی و رودخانه‌ها در اختیار وزارت نیرو می‌باشد و مسولیت کنترل نظارت ونگهداری آن‌ها برای جلوگیری از سیلاب و ایجاد خسارت برعهده وزارت نیرو است.

وی بخشی از این مشکلات را برگرفته از مشکلات زیرساخت‌های شهری است عنوان و گفت: فاز دوم طرح بلند مدت ساماندهی آب‌های سطحی در دست مطالعه می‌باشد.

رحیمی افزود: نیرو‌های خدمات شهرداری درتمام مناطق ۸ گانه در حال فعالیت هستند از شهروندان می‌خواهیم در حفظ بهداشت محیطی وجلوگیری ازریختن زباله در مسیر کانال‌ها، جوی‌ها و رودخانه خودداری فرمایند.

 

انتهای پیام/ی

 

لایروبی رودخانه ها در آستانه فصل بارندگی

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.