لزوم اختصاص اعتبار برای توسعه رودخانه قره سو از سوی وزارت نفت

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در نامه ای از وزیر نفت خواست که با توجه به آلوده سازی رودخانه قره سو توسط پالایشگاه کرمانشاه ، وزارت نفت اعتبارات ویژه ای را برای توسعه زیرساخت های این رودخانه اختصاص دهد .

لزوم اختصاص اعتبار برای توسعه رودخانه قره سو از سوی وزارت نفتبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  احمد صفری  رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت:  با توجه به قرار گرفتن پالایشگاه کرمانشاه در جوار رودخانه قره سو ، منشاء بخشی از آلودگی های این رودخانه مهم از دیرباز ، پالایشگاه مذکور بوده است  این رودخانه در مسیر بسیاری از روستاها قرار دارد و در چنین شرایط ناسالمی ، از آن برای بخش کشاورزی و دام های روستاییان نیز استفاده می گردد .

صفری افزود: علاوه بر اثرات سوءِ محیط زیستی این واقعه ، شرایط موجود اجازه استفاده بهینه از رودخانه قره سو برای توسعه صنعت گردشگری را نمی دهد در حالیکه قره سو می تواند قابلیت های فراوانی برای جذب گردشگر و ایجاد مجموعه ای تفریحی رفاهی برای شهروندان داشته باشد .

وی گفت: در همین راستا از وزارت نفت می خواهم که از محل سه درصد از مبلغ قراردادها و پیمان های آن وزارتخانه ، اعتبار مناسبی را برای لایروبی ، سالم سازی و ساماندهی رودخانه قره سو به استان کرمانشاه اختصاص دهد .

 

انتهای پیام/ز

اختصاص اعتبار از سوی وزارت نفت برای  ساماندهی رودخانه قره سو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.