معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: در شش ماهه امسال ۷۹ دستگاه خودروی متخلف حمل دام طیور و فرآورده‌های خام دامی در پست قرنطینه دامی چمن بید توقیف شدند.

توقیف ۷۹ دستگاه خودروی متخلف در پست قرنطینه دامی چمن بیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  منا مومن معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: در شش ماهه امسال ۷۹ دستگاه خودروی متخلف در پست قرنطینه دامی چمن بید توقیف و ۹ راننده متخلف به حبس تعزیری محکوم شدند.

وی با بیان این که کنترل مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای خودرو‌های حامل دام، طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری پلیس راه و نیرو‌های انتظامی برای بازرسی و توقیف خودرو‌های غیر بهداشتی و فاقد مجوز قرنطینه‌ای به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، افزود: از ۳ هزار و ۲۱۵ خودرو حمل دام سبک و سنگین و هزار و ۳۷۴ خودرو حمل طیور و ۵۴۶ خودرو حمل فرآورده خام دامی بازرسی صورت گرفته است.

مومن با اشاره به این که پست قرنطینه دامی چمن بید، تنها پست قرنطینه ثابت دامی شمال شرق کشور گفت: در این راستا از ۲۲ راننده متخلف تعهد محضری اخذ شده، سه راننده متخلف به یک سال حبس تعزیری و چهار راننده متخلف به چهار ماه حبس تعزیری و دو راننده متخلف به سه ماه حبس تعزیری محکوم شدند و سایر پرونده‌ها در انتظار صدور رای دادگاه هستند.

وی در ادامه افزود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی بین مناطق مختلف و جلوگیری از قاچاق دام و همچنین کسب اطمینان از رعایت کامل ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای در زنجیره حمل ونقل دام و فراورده‌های خام دامی بازرسی‌ها به صورت شبانه‌روزی در این پست انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب 

محکومیت ۹ راننده متخلف حمل دام و فرآورده‌های خام دامی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.